Avatar billede visto Professor
27. oktober 2021 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konvertere gammel .mdb fil til ny version

Jeg kan ikke åbne en gammel Access .mdb fil med Access 2013. Den gamle fil er lavet i 2001, og jeg ved ikke hvilken version af Access, filen er oprettet med. Når jeg prøver at åbne filen, får jeg beskeden "En database, der er oprettet i en tidligere version af programmet, kan ikke åbnes".

Findes der en metode, så jeg kan konvertere den gamle fil til en version, som Access 2013 kan åbne?
Avatar billede Gustav Ekspert
27. oktober 2021 - 18:14 #1
Find en version 2000/2002/XP/2003 - de kan åbne den og gemme den i det seneste mdb format (JET4), som nyere Access versioner kan åbne.

Hvis det er for besværligt, skal jeg gerne gøre det for dig.
Avatar billede visto Professor
27. oktober 2021 - 19:50 #2
Jeg har desværre smidt de gamle installations-CD'er ud, troede at nyere versioner altid kunne åbne gamle formater. (Sådan synes jeg altid det har været med Office.)
Så tak for tilbuddet om at gøre det for mig. Det vil jeg gerne tage imod.
Avatar billede overloaded Mester
27. oktober 2021 - 20:20 #3
Hvad med at prøve og åbne filen med Libre Office.
Avatar billede overloaded Mester
27. oktober 2021 - 20:23 #4
Avatar billede visto Professor
27. oktober 2021 - 21:48 #5
Libre Office siger at filen er beskadiget. Et forsøg på med Libre Office at reparere mislykkedes, så det forekommer mig sandsynligt, at det er en beskadiget fil, der er problemet.
Jeg er stadig frisk på at gøre forsøget på at åbne med en gammel Access-version, hvis du, Gustav, vil prøve.
Avatar billede visto Professor
28. oktober 2021 - 13:07 #6
Tak til Gustav, der klarede konverteringen for mig. Det var en Access 2007 fil, og den fejltolkede Libre Office altså som beskadiget.

Slutter hermed.