Avatar billede hkv Forsker
29. oktober 2021 - 14:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gmail klient fejl ved udgående server

Jeg har en Stofanet mail, som jeg gerne vil opsætte med Gmail som mailklient. Jeg har ingen problemer når jeg opsætter den indgående server,
Men når jeg vil opsætte serveren til udgående post får jeg følgende meddelelse: "TLS Negotiation failed, the certificate doesn't match the host., code: 0"
Serveren til udgående post her jeg opsat således:
SMTP: mail.stofanet.dk
Brugernavn: min mailadresse ved Stofa
Adgangskode: xxxxxxxxxx
Port: 587
Afkrydsning i ”Sikker forbindelse med TLS (anbefalet)”
Hvordan får jeg det løst?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. oktober 2021 - 15:13 #1
Er du sikker på at TLS skal slås til?
Når man ser på deres hjemmeside skal den ikke anvendes.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2021 - 15:13 #2
smtp:
server smtp.gmail.com
port 465
brugernavn (din emailadresse)
godkendelse OAuth2
Forbindelse SSL/TLS
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2021 - 15:14 #3
du kan have flere smtp-servere - du skal ikke rette i stofanet...
Avatar billede INK Ekspert
29. oktober 2021 - 15:20 #4
Undskyld jeg blander mig, men jeg er forvirret.
Forstår der er 2 mailkonti, en stofamail og en Gmail. Hvilken mailklient (program på pc) ønskes anvendt? Er det Outlook, Thunderbird eller et halt tredje program?
Avatar billede hkv Forsker
29. oktober 2021 - 15:52 #5
#1 Hvis jeg bruger port 587, har jeg mulighed for at vælge TLS, som anbefalet,
eller SSL.
Hvis jeg vælger port 465, har jeg mulighed for at vælge SSL, som anbefalet, eller TLS.
Ingen af delene virker, men giver den beskrevne fejl.
#2 Hvis jeg bruger smtp.gmail.com får jeg ikke dette: godkendelse OAuth2,
og har stadig enten TLS eller SSL, ikke SLS/TLS
#4 Som jeg skriver bruger jeg Gmail som emailklient.
Avatar billede hkv Forsker
29. oktober 2021 - 17:39 #7
#6 Tak, men det er også sådan jeg opsætter det, og hvor jeg så får ovenstående fejl. Som jeg læser det andre steder på nettet, er det et problem mange har, og som er opstået i april 2020, hvor Gmail har ændret et eller andet vedrørende certifikat godkendelser.
Avatar billede hkv Forsker
03. november 2021 - 10:30 #8
Lukker spørgsmålet, da der ingen løsning er i øjeblikket. Jeg formoder der på et tidspunkt er flere stofa kunder, der får problemet, og der så måske bliver fundet en løsning.
Tak for de svar der er kommet.