Avatar billede huddie Professor
29. oktober 2021 - 17:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fyldt harddisk p.g.a. Any Audio Converter

Hej Eksperter,

Først beskriver jeg lige hvad jeg gør og stiller spørgsmålet bagefter:

1) Jeg finder et klip på YouTube
2) Henter der over i Any Audio Convertor
3) Inden jeg vælger "konverter" vælger jeg at den skal lægge filen på mit I-drev, som er min eksterne harddisk, for ikke at det skal fylde min PC.

Selv om jeg vælger mit I-drev, så er det som om der lægges noget på min PC, for nu er det anden gang den er ved at være fyldt. Så de filer jeg henter over i Any Audio Convertor programmet må den gemme et eller andet sted på min PC, men selv om jeg har søgt kan jeg ikke umiddelbart finde hvor den lægger de filer. Jeg kan se at de lægges i mit C-drev, men ikke ellers hvor. Jeg har i hvert fald ikke fundet dem som burde fylde noget.
Så hvor smider den de filer hen? Jeg vil gerne kunne slette dem igen  så de ikke ligger og fylder.

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Jesper
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. oktober 2021 - 19:28 #1
Treesize free - plejer at være god til at finde hvad der fylder.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2021 - 19:57 #2
Har du prøvet at lede efter dem i dine downloads? Placeringen kan afhænge af, hvilken browser du bruger:

https://www.groovypost.com/howto/manage-windows-10-download-locations/
Avatar billede eurositi Ekspert
30. oktober 2021 - 10:46 #3
Jeg er temmelig sikker på, at videofiler fra f.eks. YouTube først skal downloades, inden de kan omkodes af programmet. Så hvis der er tale om en lang video i høj opløsning vil den formentlig fylde adskillige gigabytes og blive placeret i en temp-mappe på C-drevet. Muligvis kan du under Any Audio Converter's indstillinger/preferencer se, hvilken mappe, programmet downloader til. Ellers må du søge i skjulte mapper.

Jeg går ud fra, at du blot ønsker at gemme lydsporet fra videofilen?

Hvis du derimod konverterer den downloadede video til et andet videoformat (f.eks. fra VP9/WebM til H.264/MP4), vil jeg fraråde dette.
Avatar billede huddie Professor
30. oktober 2021 - 13:34 #4
Nu forsøgte jeg med programmet Treesize som Kurt54 foreslog. Hvis det er de filer jeg har ledt efter, så kan jeg se at de ikke ville have dukket op med de søgeord jeg havde brugt.
Inden jeg sletter filerne vil jeg ligge dobbelttjekke med jer om der er disse type filer der indeholder de klip-filer der fylder op på min PC? ( se billedet af et udsnit af listen her: https://ibb.co/f4HLFYc )
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. oktober 2021 - 14:01 #5
cache filer der ligger i et temp dir - det er nok dem.

Men prøv at tage egenskaber på c-drevet fra stifinder - vælg diskoprydning -ryd op systemfiler - hvis det løser det er det en pænere måde at gøre det på.

Prøv eventuelt Ccleaner eller lignende værktøj.
Avatar billede huddie Professor
30. oktober 2021 - 15:45 #6
Først må jeg sige at det med C-drevet/stifinder ikke rigtig gjorde tricket, men det gjorde det til gengæld det med Ccleaner.
Jeg har haft det program for et par år siden, men da jeg fik min PC opdateret var det røget ud til siden og så havde jeg delvist glemt det og har ikke haft noget umiddelbart behov for det før nu åbenbart. :)