Avatar billede mr_jay Mester
05. november 2021 - 11:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook vil ikke starte

Sidder hos en kammerat og der popper et lille vindue op, som skriver "Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes. Mappesættet kan ikke åbnes. Forsøget på at logge på Microsoft Exchange lykkedes ikke"

Har prøvet scanpst.exe, har prøvet reinstallation af Office 365, men intet virker. What to do?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. november 2021 - 12:00 #1
Her er nogle links der måske kan løse problemet:

https://www.youtube.com/results?search_query=Outlook+vil+ikke+starte
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 12:03 #2
Find det klassiske kontrolpanel (søg efter kontrolpanel - eller indsæt:

Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel

i titlen på en stifinder)

Find den der hedder mail (Microsoft Outlook) og åbn den.

Åbn "Profiler" og slet hvad der måtte findes her. Forsøg nu at åbne Outlook igen.
Avatar billede mr_jay Mester
05. november 2021 - 12:16 #3
Når jeg åbner det som du skriver, findes der intet som hedder Mail, kun konti og derinde findes ikke noget som hedder profiler?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 12:30 #4
I visse danske udgaver hedder den ikke mail, men i stedet Post...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 12:32 #5
...Til gengæld er der ikke ngoet der hedder "Konti". Er du sikker på du er i kontrolpanelet, og ikke bare i windows almindelige "Settings"?
Avatar billede mr_jay Mester
05. november 2021 - 12:38 #7
Ja var røget ind i indstillinger. Har fundet det nu og slettede den outlook ting du bad om, men nu har jeg slettet en helvedes masser gemte mails, som ikke kan tilgåes igen :-/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2021 - 12:49 #8
Du sletter ikke mails ved at slette profilen. Men hvor dine mails så ligger, er et godt spørgsmål.

Hvis ikke de ligger på mailserveren, har de ligget i en PST eller OST fil i din brugerprofil, så søg efter *.PST eller *.OST under brugerprofilen...
Avatar billede mr_jay Mester
05. november 2021 - 14:31 #9
Fandt ikke de gamle mail, men det må jeg kigge på næste gang. Fik det til at virke, så tak for hjælpen.