Avatar billede mort1 Ekspert
07. november 2021 - 09:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal Office på 2 maskiner have to forskellige Microsoft konti for at være uafhængige.

Jeg har hidtil kørt to forskellige Office udgaver (2007 og 2019) på husets to maskiner  - som har to forskellige Microsoft login, men refererer til samme Microsoft mail konto.
Nu hvor jeg vil have Office 2019 på dem begge, løber jeg ind i et problem med at de to maskiner tilsyneladende synkroniserer, f.eks. oplysninger gemt på OneDrive.
Kan jeg, ved at lave en ekstra Microsoft konto, separate de to maskiner, så de i hverdagen kører helt uafhængigt?
Maskinerne er naturligvis på samme lokale netværk og internetforbindelse.
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2021 - 16:41 #1
Logger du i dag ind med en Microsoft konto eller en lokal konto på maskinerne?
Du nævner, at det er to forskellige MS login med samme Microsoft Mail Konto. Jeg kan ikke rigtig få det til at stemme, så venligst uddyb.
Du kan køre 2 forskellige OneDrive med hver sin Microsoftkonto, hvis det er det du ønsker.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. november 2021 - 14:05 #2
ink - Min hustru og jeg har hver vores login (pinkode), men som jeg ser det er de begge tilknyttet min Microsoft konto (xxxxxxxx@live.dk). De to licensnøgler burde således være tilknyttet min konto - Det betyder så, at vi kun har adgang til denne ene OneDrive konto, hvortil vores to forskellige login er knyttet.
Måske er det muligt nu (efterfølgende), at knytte den ene pc (licens) til en ny konto - eller er det ikke sådan det fungerer?
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2021 - 14:37 #3
Som jeg ser det på Microsoft hjemmesiden, kan man oprette gratis OneDrive konti på hver 5 GB. Kan oprettes på forskellige e-mail adresser eller på et telefonnummer. Dette telefonnummer må dog ikke være tilknyttet en eksisterende Microsoftkonto!
Hvis eksempelvis din kones mobilnummer ikke er tilknyttet jeres oprindelige Microsoftkonto, så burde det kunne bruges.
Jeg går ud fra det er separate Officelicenser og ikke noget Office/Microsoft 365.
Har ikke selv oprettet på telefonnummer, men giv det et forsøg.
På din kones PC oprettes OneDrive så med telefonnummeret og I har hver sin.