Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 12:58 Der er 22 kommentarer

Gruppe sms

Hej
er der en der kan hjælpe med at løse dette.:

har en iphone 12 mini, software 15.0.2
hvilket app skal man hente som virker til at sende gruppe sms,
har prøvet et par stykker uden held, har prøvet den der hedder Groups, den med gul-rød - grøn- blå baggrund,
samt group sms 4
god søndag
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2021 - 17:34 #1
Hvad er en gruppe sms?
Og skal det være SMS?
Du kunne jo lave en whatsapp gruppe og så kunne i sende beskeder i en gruppe.
Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 17:55 #2
En gruppe sms
Er en sms sendt til feks. 50 som findes i en gruppe, eller 10 som findes i en anden gruppe
Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 17:56 #3
Og ja det skal være sms det er det som flertallet kan læse / åbne
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2021 - 18:13 #4
Men eftersom det ikke er standard i sms protokollen, skal alle alligevel have et specielt program installeret. Hvorfor ikke bruge et bredere brugt program til det samme...
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2021 - 18:13 #5
Det lyder lidt som om i går over åen for at hente vand
Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 18:24 #6
Alle skal da ikke have et program instaleret for at læse sms,
Og hvad mener du med at gå over åen
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2021 - 19:11 #7
Men så spørger jeg igen, hvad mener du med gruppe besked?

Er det at du kan sende en besked til 10-50 modtagere?
Og skal disse modtagere så kunne skrive til hinanden også?
Eller er det "kun" et system, hvor du skal kunne sende til X modtagere, men de skal ikke kunne skrive til hinanden i gruppen?
Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 19:43 #8
Ja det er mig der skal sende til klubmedlemmer, de skal ikke skrive indbyrdes,  og de kan selvfølgelig besvare mig  helt normal via sms
De skal heller ikke kunne se hvem der er sendt sms til. Af andre medlemmer,
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. november 2021 - 20:14 #9
Kunne dette være noget så?
https://www.cpsms.dk/funktioner.php
Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 21:20 #10
Hej
Har løst problemet
Købte en app til 89 kr , den funker
Tak for indput god aften
Avatar billede Erik K Ekspert
07. november 2021 - 23:16 #11
Du kan ikke oprette en gruppe som sådan, men der er ingen grund til at betale for en app, idet du kan få en gruppelignende funktion ganske gratis.
Du kan følge denne anvisning, så skal man kun gøre arbejdet en gang.

Hvis du vil sende en gruppe SMS, så opretter du en ny SMS, tilføje alle du vil sende til, en for en, og sender derefter SMS'en.
Næste gang du vil sende til samme gruppe, vælger du den samme samtale, og sender den nye besked.
Du behøver jo kun gemme den sidst sendte sms for at det virker.

Jeg ved ikke om du kan navngive "gruppen" på en iPhone, det kan man på en Android. Jeg har f. eks. kaldt en "familie", som omfatter konen og mine børn.
Avatar billede swaco Seniormester
07. november 2021 - 23:32 #12
Erik K
Som du kan læse er problemet løst,
Og til info kan man oprette alle de grupper man ønsker , jeg bruger da fint 12 grupper
Nogle ned 70 medlemmer
Avatar billede Erik K Ekspert
08. november 2021 - 00:12 #13
Ja, du har løst det ved at betale.
Du kan ikke oprette grupper i standardopsætning og det skulle jeg selvfølgelig have tilføjet.
Du betaler og er lykkelig - fint for mig.
Avatar billede Erik K Ekspert
08. november 2021 - 00:35 #14
Bare lige en afsluttende bemærkning.
På en Androidtelefon kan man ganske gratis og med standardopsætning oprette grupper. Det er ikke nødvendigt at installere nogen apps.

Disse grupper kan bruges både når man sender mail og sms.

Man kan oprette alle de grupper man ønsker.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. november 2021 - 05:27 #15
Det kan man også på iPhone
Avatar billede Erik K Ekspert
08. november 2021 - 08:23 #16
OK. Det må være kommet til med de senere opdateringer.
Det mener jeg ikke man kunne på den jPhone jeg havde tidligere.
De lærer jo af hinanden 😊
Avatar billede swaco Seniormester
08. november 2021 - 08:32 #17
Det kan man heller ikke på iphone
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. november 2021 - 08:36 #18
Jeg tror der er problemer med kommunikationen.
Man kan GODT sende til en gruppe via en iphone. Ellers må der være fejl på min, for det virker fint. Både til iMessage og almindelige sms-brugere.
Avatar billede swaco Seniormester
08. november 2021 - 10:53 #19
Fortæl venligst hvordan
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. november 2021 - 11:46 #20
Tryk på beskeder -> Tryk ny besked -> Til: Skriv/find bruger1, skriv/find bruger2 osv...
Avatar billede Erik K Ekspert
08. november 2021 - 12:11 #21
Det var jo fremgangsmåden jeg beskrev i #11, men kan du oprette en egentlig gruppe som kan genbruges,?
Det kan man på en Android i kontakter og derfra kan man så sende til gruppen enten på mail eller sms uden at lægge medlemmer ind igen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. november 2021 - 12:32 #22
Ja, man kan også lave grupper. :D

Du kan f.eks. gøre det via iCloud: https://support.apple.com/da-dk/guide/icloud/mmfba73c71/icloud