Avatar billede Henrik Jensen Praktikant
07. november 2021 - 18:53 Der er 2 kommentarer

Laptop der kan klare 4K videoredigering max 10.000 kr

Hej.
Jeg søger en laptop der kan klare 4K videoredigering. Jeg har et budget på 10.000 kr.
Mit egentlige spørgsmål går på, hvorfor de specifikationer jeg ser i udenlandske YouTube reviews ikke stemmer overens med de specifikationer jeg ser i samme laptops solgt i danske butikker?
F.eks. så jeg et review af Lenovo legion 5 på YouTube hvor Ryzen 7 4800H bliver nævnt. Så tjekker jeg samme laptop i en dansk butik hvor den er udstyret med AMD Ryzen™ 5 5600H.
Er der nogen der kan komme med bud på konkrete laptops der kan anbefales, eller hvordan hvordan jeg ellers bærer mig an med at få købt den korrekte laptop
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2021 - 07:03 #1
Så længe det er den seneste, er du nok i gode hænder.

Om det så er Mac eller andre Asus, Dell, HP.... skal du blot kigge efter gode grafik kort.

Hopper af tråden.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. november 2021 - 21:24 #2
Du er nok nødt til først at finde ud af hvilket program, som du vil bruge til din videoredigering. Det er meget forskelligt hvad de har af krav, bl.a. til hukommelse og hvilken form for grafikkort, som der evt. kræves.
Hvis ikke du kommer videre her, så prøv evt. på davk.dk, hvor der sidder folk, som redigerer  meget video, og dermed nok også kan fortælle noget om, hvad udstyr de har. Men som sagt - hvilket program vil du bruge.