Avatar billede bsn Forsker
08. november 2021 - 17:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Video

Har fået overspillet en super8 film - den vises baglæns...
Er der et program, som kan "vende" filmen, så det kører normalt...?
Dbh
Bjarne
08. november 2021 - 18:48 #1
Du burde kontakte "ham/hende", som har lavet denne fil og påtale dette .  Her er tale om en fejl, som du IKKE burde "bøvle" med.  Og forlange (hvis du har betalt en god pris for dette ) at denne -"kolossal-bommert" rettes, uden yderligere omkostninger for dig.

KR
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2021 - 19:03 #2
Avatar billede eurositi Ekspert
08. november 2021 - 19:51 #3
Jeg har lige gjort dette vha. kommandolinje-redigeringsprogrammet FFMPEG (hentes her: https://www.gyan.dev/ffmpeg/builds/ffmpeg-release-essentials.zip).

Du reverserer videoen med denne kommando:
ffmpeg -i "C:\FILM\filmsomskalvendes.mp4" -vf reverse -af areverse "C:\FILM\filmsomerblevetvendt.mp4"

1. Udpak programmet til en mappe med en ikke alt for lang sti, f.eks. c:\ffmpeg
2. Tryk Windows+X og højreklik på Kommandoprompt og vælg kør som administrator
3. I kommandovinduet skriver du:
cd ffmpeg/bin
4. Indsæt kommandoen ovenfor. Ret stien til kildefilen, så den passer, og tryk Enter. Herefter kører konverteringen.
Du kan også bare kopiere videofilen over i mappen c:\ffmpeg. I så fald behøver du ikke at skrive stinavne foran input- og outputfilens navne. Outputfilen placeres så også i c:\ffmpeg.

Hvis lydsporet IKKE skal vendes, udelader du følgende fra førnævnte kommando:
-af areverse

Kommandoen omkoder selvsagt videoen, så der vil ske et mindre kvalitetstab. Dette er uundgåeligt ifm. omkodning. Men i mit tilfælde var output-videoen stadig fin nok at se på.

Hvis du har betalt vedkommende for ydelsen, burde vedkommende derfor lave arbejdet om. Ingen forventer at få leveret en reverseret video, medmindre at båndet ikke længere kan afspilles normalt.
Avatar billede bsn Forsker
08. november 2021 - 23:58 #4
#1 Det er et forsøg...
#3 Der kommer en fejlmeddelelse :
C:\ffmpeg-4.4.1-essentials_build\bin>ffmpeg -i "C:\Users\bsnda\Desktop\20211101173315_1_converted.mp4" -vf reverse -af areverse "C:\Users\bsnda\Desktop\20211101173315_1_converted_bsn.mp4"
Denne version af C:\ffmpeg-4.4.1-essentials_build\bin\ffmpeg.exe er ikke kompatibel med den version af Windows, som du kører. Kontrollér systemoplysningerne på din computer, og kontakt derefter udgiveren af softwaren.
Avatar billede bsn Forsker
09. november 2021 - 00:18 #5
#3 Har prøvet 32 bit version, men den fejler også...
Avatar billede eurositi Ekspert
09. november 2021 - 08:30 #6
OK, Kommandoen er korrekt, så der er åbenbart et kompatibilitetsproblem med operativsystemet. Hvis du kører Windows 7, er dette måske forklaringen.
Løsningen kan være at hente én af de ældre FFMPEG builds herfra:
https://www.videohelp.com/software/ffmpeg/old-versions

Hvis du henter en version fra medio 2015 - altså før udgivelsen af Windows 10, burde der være en chance for, at du kan køre kommandoen.
Avatar billede bsn Forsker
09. november 2021 - 23:39 #7
#6
Tak for svar...
Jeg kører Win 10...
Avatar billede eurositi Ekspert
10. november 2021 - 08:27 #8
Jeg kan se, at det er dette build, jeg selv brugte i går: https://www.gyan.dev/ffmpeg/builds/ffmpeg-git-full.7z

(Udpakkes med 7-Zip: https://www.7-zip.org/a/7z1900-x64.exe)
Avatar billede bsn Forsker
10. november 2021 - 17:17 #9
#8
Jeg kører Win 10 32 bit...
Avatar billede eurositi Ekspert
10. november 2021 - 17:51 #10
Vælg selv en full installerpakke herfra:
https://www.gyan.dev/ffmpeg/builds/
Avatar billede bsn Forsker
12. november 2021 - 09:04 #11
#10
De er alle 64 bit...
Avatar billede eurositi Ekspert
12. november 2021 - 09:35 #12
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
14. november 2021 - 18:20 #13
https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html
Vælg "download the free version"

https://www.youtube.com/watch?v=TfgU_FlkIQA
How to reverse video using Videopad Video Editor
Avatar billede bsn Forsker
16. november 2021 - 00:44 #14
#12+13
Tak for svar
Jeg har fundet Videopad Video Editor, som kan bruges...
og ydermere Video Time Reversal 2, som også kan bruges...