Avatar billede koburg Mester
15. november 2021 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Godt og gratis

Findes der et gratis backup program til windows 10 som er godt og uden reklamer?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2021 - 14:10 #1
Macrium Refelct (free)
https://www.macrium.com/reflectfree
klik nu endelig på FREE, og ikke deres betalings...
Og husk at lave en nødstart usb-stick, så du ved et totalt nedbrud kan boote på usb'en, og derfra åbne dit seneste image og derefter indlæse nyeste backup af data.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2021 - 14:11 #2
btw: de enkelte backupfiler og images kan åbnes direkte i stifinder, så du nemt lige en trække en enkelt fil ud.
Avatar billede Bruce Novice
15. november 2021 - 14:22 #3
der ligger allerede et glimrende backup program i win.10 bruger det selv hver dag..
søg på filhistorik
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2021 - 15:51 #4
Jeg foretrækker AOMEI free. Det er det letteste backup program, og det har aldrig svigtet mig. https://www.aomeitech.com/download.html
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2021 - 22:40 #5
Hvis det skal være en komplet beskyttelse af både filer, men også systemet, så kommer du ikke udenom image filer som både Aomei og Macrium kan lave.
Filhistorik er mig bekendt kun til private filer man laver backup af.
Har man sine private filer på anden destination end systemet. har Aomei også backup på filer. Det ved jag ikke om Macrium kan klare.
Jeg bruger selv Aomei til systembackups.
Avatar billede koburg Mester
16. november 2021 - 09:00 #6
Jeg har markeret Claes57 som løsning, da det lyder fint og er det første jeg vil prøve
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2021 - 09:31 #7
Fint nok, man kan jo altid prøve noget andet, hvis det ikke lige var hvad man mavde tænkt sig.:-)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2021 - 09:53 #8
Rettelse: mavde = havde.