Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2021 - 12:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Philips pære 9,5W 2700/4000K

Jeg har en pære af mærket Philips med E27 gevind.
Desværre er denne pære itu.
Jeg har være på jagt efter en tilsvarende men desværre uden held.
Den er monteret i en Luxo pendellampe der kan klare op til 100 W glødepærer.
Jeg har indsat et link til et foto af pæren så man kan se oplysningerne.

https://ibb.co/JC5C7Qp

Den har/havde den egenskab, at den kunne lyse med to styrker; en varm hvid og en kold hvid farve.

Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede wjens Guru
18. november 2021 - 12:14 #1
Jeg kender ikke den type, men gætter på at den er blevet erstattet af deres HUE farve pærer, der kan styres til alle farver. Også de kolde og varme hvide. Men kræver brug af app osv.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2021 - 12:26 #2
Denne pære har 3 farver, men nok ikke den helt hvide (4000K), du efterlyser.
https://www.greenline.dk/led-paerer-led-lys/led-med-sceneskift/philips-sceneswitch-3-i-1-led-paere
Avatar billede Mikael Ekspert
18. november 2021 - 12:28 #3
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. november 2021 - 12:31 #4
Måske

https://www.ikea.com/dk/da/p/tradfri-saet-med-fjernbetjening-hvidt-spektrum-20406570/

Du kan hurtigt og nemt ændre stemningen i rummet ved at dæmpe belysningen og skifte fra varmt til koldt lys i 3 trin.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2021 - 12:56 #5
Jeg vil lie tilføje at den ikke er så gammel endda, men der sker uden tvivl meget på området.
Den har som sagt været monteret i en pendel lampe, og denne tændes med en ganske almindelig vægkontakt. Men ved første aktivering kunne pæren lyse med en varm hvis, og efter men slukkede og tænke igen, kom den kolde hvide farve frem.
Jeg tror at den er købt i et supermarked, men der kunne jeg ikke finde en tilsvarende.
Der er jo netbutikker, jeg der vil jeg nu prøve at se om heldet er med mig.
Jeg takker for bidragene og vender tilbage :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2021 - 13:25 #7
Takker for hjælpen alle sammen:-) Det lykkedes.👍
poko1 ramte lige i midten af skiven.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 15:51 #8
Hvordan virker den i praksis? Er det noget med den skifter for hver gang men tænder den?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2021 - 16:06 #9
#8 Den tænder i en blød farve- så slukker og tænder du den i gen og så har den en hård farve!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 16:11 #10
Tak poko1😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2021 - 16:15 #11
Da jeg køte den, må jeg ærlig indrømme, at jeg slet ikke vidste at den kunne lyse med både en varm hvid farve og en kold hvid farve.
Det var faktisk et rent tilfælde at jeg opdagede dette. Den var tændt og jeg mener, at jeg ved et uheld kom til at trykke på vægkontakten for derefter at tænde den igen.
Nu var lyset lige pludselig mere hvidt (læs koldt). Først troede jeg at den var deffekt, da der lige pludselig kom en kold hvid farve, men det var ikke tilfældet, men nu er den helt død.
Der er allerede blevet stilt to nye tilsvarende, så nu venter jeg bare på dem.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. november 2021 - 11:28 #12
Tilføjelse: Jeg har nu (24/11) modtaget to stk pærer der har tre styrker: 2700, 4000 og 6500 K.
Takker for hjælpen 👍👍
Avatar billede poko1 Ekspert
24. november 2021 - 11:44 #13
Velbekomme, så er de blevet udvidet! Kunne godt bruge en med 3 trin over spisebordet!