Avatar billede MartinHJ Praktikant
18. november 2021 - 18:05 Der er 12 kommentarer

Internet med kabel virker ikke!

Hej med jer!

Mit internet med kabel er pludselig holdt op med at virke.
Dioderne omme ved indgangen lyser ikke, men de lyser grønt, når computeren er slukket.

Kablet virker, da jeg har prøvet det på min gamle computer.

Jeg håber, I kan hjælpe mig.

Venlig hilsen Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 18:33 #1
Har du kigget i enhedshåndteringen om lan kortet står som deaktiveret, eller mangler en driver? Prøv at kigge om der meldes fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 18:34 #2
Og velkommen til Eksperten 😊
Avatar billede MartinHJ Praktikant
18. november 2021 - 19:06 #3
Mange tak for hurtigt svar!

Jeg har kigget i enhedshåndtering, og der er ingen meldes ikke om nogen fejl :(
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 19:20 #4
Har du prøvet at køre fejlsøgning på det? Er det Windows 10 du bruger så er det inde ved Windows Update du kan køre fejlsøgning.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 19:20 #5
Eller højreklikke på ikonet på proceslinje og køre fejlsøgning der.
Avatar billede MartinHJ Praktikant
18. november 2021 - 21:08 #6
Jeg har også prøvet at køre en fejlsøgning, ja :(
Den skriver bare, at jeg skal sætte kabel i eller tjekke om det er beskadiget.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2021 - 21:52 #7
Prøv at gå i BIOS. Se om der er noget strømstyring og om dit lan kort er deaktiveret her.
Avatar billede MartinHJ Praktikant
18. november 2021 - 23:53 #8
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget i BIOS, der peger på et problem.
LAN står som aktiveret.. Jeg har også prøvet at geninstallere drivers til netværkskort. :(
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2021 - 06:48 #9
Hmm Har du mulighed fra anden pc at hente et Linux system og oprette et medie? Med dette installation medie booter du op på din pc. Et mdfie fra Linux kan køre live fra mediet og man kan gå på nettet fra det. Kan du ikke det på din pc vil jeg mene din port er defekt. Til at oprette medie brug Balena Echter der er nem at arbejde med.
Avatar billede MartinHJ Praktikant
19. november 2021 - 09:26 #10
Bios "ethernet link status" står som 'disconnected'.
Er det bare fordi, at internet ikke er sat til, eller fordi der ikke er kontakt til LAN overhovedet?
Avatar billede MartinHJ Praktikant
19. november 2021 - 10:05 #11
Problemet er løst!
Jeg købte et nyt kabel, og det virkede fint.
Havde ellers udelukket, at det kunne være kablet, når det virkede fint på min gamle PC.

Men mange tak for hjælpen 220661

Venlig hilsen Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2021 - 12:18 #12
Godt det var så enkelt at løse problemet 😊