Avatar billede Nervatos Seniormester
22. november 2021 - 18:04 Der er 1 løsning

Tegne pile efter værdier

Hej

Jeg har søgt og søgt, men kan intet finde. Har brug for en såkaldt x og y akse med fire værdier.

A skal være på venstre side af x aksen og skal kun vises hvis der er værdi og pilen skal være rød og have en længde som værdien. f.eks. 5,4 så skal pilen være 5,4 cm lang.

B skal være op ad y aksen og skal ligeledes kun vises hvis der er værdi.
Samme funktion som A, altså hvis B er 4, så skal pilen (blå) være 4 cm lang.

C skal være på højre side af x aksen og skal også kun vises hvis der er værdi.
Samme funktion, hvis C er 2 så skal pilen (grøn) være 2 cm lang

D skal være til den side hvor A eller C er størst, så skal den have længden som værdi samt skal den have en retning, som er bestemt af grader.
Samme funktion, hvis D får 12 i værdi, så skal pilen (sort) være 12 cm lang og hældningen skal være det antal grader som en anden værdi angiver.

X og Y aksen skal ikke have numre, altså 0 til 10 og 0 til -10.
Er dette muligt, eller er det blot ønsketænkning?

Go' aften.
Avatar billede Nervatos Seniormester
26. november 2021 - 22:15 #1
Lukket