Avatar billede dadwizz Juniormester
25. november 2021 - 09:58 Der er 8 kommentarer

Problemer med bærbar på åbent netværk

Har et underligt problem med at få internetforbindelse til et åbent offentligt wifi-netværk med min bærbare. Det er som om den forbinder til wifi, men ikke kan få forbindelse til internettet.
Jeg har så købt et USB-modem og det virkede fint. For sjov tog jeg så (på det offentlige sted) USB-modemmet ud efter at have været på nettet , og prøvede at logge på wifi – og HVAD ?? – så kunne det pludselig lykkes! Lukker bærbar, og regner med at nu virker det.
Næste gang jeg åbner den bærbare og vil logge på; samme problem! Registrerer netværk m.m. men kan ikke komme på internet. Har prøvet at nulstille netværkskort og mange andre ting, men intet virker. Tænker at det måske har noget med sikkerheden at gøre, da det er et åbent offentligt netværk?
Den kører fint på mit eget hjemme-wifi.
Jeg har windows 10 og kører avira internet security.
Avatar billede stjans Guru
25. november 2021 - 10:17 #1
Er det en firma-PC ?
Avatar billede dadwizz Juniormester
25. november 2021 - 11:08 #2
Nej, min private
Avatar billede stjans Guru
25. november 2021 - 14:37 #3
OK. Har du prøvet at deaktivere dit internet security program ?
Avatar billede dadwizz Juniormester
25. november 2021 - 17:53 #4
Nej kun windows firewall, men kan godt prøve...

Tænker bare at det må være en indstilling der vedrører netværk/netværkskort el. lign. siden den kunne gå på umiddelbart efter usb-modem var på?

Prøver uden security i morgen
Avatar billede stjans Guru
26. november 2021 - 09:55 #5
OK - kører du ikke Avira ?: "og kører avira internet security."

Jeg tror ikke det er netværkskortet - det er en SW blokering tror jeg.
Avatar billede dadwizz Juniormester
26. november 2021 - 13:07 #6
Jeg har nu prøvet at afinstallere avira - hjalp ikke. Har prøvet at deaktivere windows defender - hjalp heller ikke.

Tak for svaret "stjans" - men hvad betyder en SW blokering? Og hvordan kan det evt. afhjælpes?
Avatar billede stjans Guru
27. november 2021 - 10:31 #7
Sorry - software....
Avatar billede dadwizz Juniormester
27. november 2021 - 12:20 #8
Plejer selv at være god til pc-problemer, men den her er sgu svær at knække, men det undrer mig at der i dette forum ikke er flere der kan komme med løsningsforslag!??

"stjans" tror du det kunne være et problem med IP-adressen?

At når jeg har logget på med USB.modem og fjerner det -  så logger den bærbare på med den IP. Når jeg så slukker og starter igen uden USB, så bruger den en anden ip-adresse som ikke kan godkendes eller lignende?