Avatar billede rmadsen80 Juniormester
25. november 2021 - 20:18 Der er 2 kommentarer

standartværdi

hej.

Jeg har ikke den store erfaring i access.
Kan man få access 2019 til af tjekke efter en værdi tidligere i tabellen ud fra en anden værdi, lidt af la "L opslag" i excel.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
25. november 2021 - 21:18 #1
En essentiel forskel mellem Excel og Access (én af dem) er, at Access er en relationel database. Det er Excel ikke, så derfor bruges LOPSLAG i Excel ofte der, hvor man i Access vil lave en relation mellem to tabeller.
Dog: LOLPSLAG findes også i Access. Den hedder DLOOKUP.
Avatar billede rmadsen80 Juniormester
30. november 2021 - 07:58 #2
Hej tak for svar. At det så ikke var noget jeg kan bruge til det her, er nok mest min fejl.

Jeg er på udkig efter en måde hvor jeg kan få det til selv af skrive et ordre nr, som sidst blev brugt på samme maskine.

Fx mast 1 kører ordre 10. Så ville jeg gerne havde det til næste gang jeg skal skrive noget ind på maks 1, den igen skriver ordre 10