Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2021 - 19:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mistænkelig mail fra Norton - måske!

Jeg modtog i går fredag 26/11 en mail fra Norton. Modsat de mails som jeg i den senere tid har modtaget fra "Norton" ser denne meget ægte ud.
Jeg har i omkring 10 år haft Norton installeret på mine pc´er og min mobil.
Jeg undrer mig dog over denne mail, da abonnementet løber helt frem til 31. december 2021.
Grunden til at der står betalingen er mislykket kan måske skyldes, at jeg i august 2021 fik et nyt Visa/Dankort. Betalingen af abonnementet sker automatisk, men det er i dag kun 27/11.

Linket herunder viser mailen.

https://ibb.co/FVCgdwN

Under alle omstændigheder vil jeg mandag kontakte Norton.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2021 - 20:32 #1
Har du ikke en login side du kan tilknytte din betaling til? Hvis det gamle kort er spærret så kan de jo ikke trække pengene når de skal gøre det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2021 - 21:23 #2
Du har ret - jeg har et log in knyttet til betalingen. Jeg har nu rettet oplysningerne vedr. min Norton konto og har sletttet det gamle kort, og tastet kortoplysningerne på det nye. Alt ser nu ud til at fungere som det skal.
Jeg takker for svaret. Jeg tror at jeg overreagerede, men der florerer så meget snavs så hellere være for, forsigtig én gang for meget.
Avatar billede hagbartm Seniormester
28. november 2021 - 11:21 #3
Jeg har lige en bemærkning jeg får jævnligt mail fra norton om at mit abonnement er ved at udløbe skønt jeg aldrig har haft abonnement hos dem og heller ikke ønsker at få det god søndag
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. november 2021 - 13:01 #4
Hvis det er fra Norton, har du måske ved en fejl kommet til at tilmelde dig som modtager at et nyhedsbrev.
Jeg har som sagt i den senere tid modtaget adskillige mail, der har indeholdt diverse advarsler om at mit Norton abonnement er udløbet og at jeg har skullet forny det med det samme. Dette virker jo unægteligt som om det ikke kan gå hurtigt nok, for afsenderen af mailen, at jeg klikker på feltet - en afsender der tydeligvis ikke har været fra Norton, da Nortons  ægte side slet ikke ligner de falske.
Yderligere er afsenderadressen en stor samling tal og bogstaver blandet mellem hinanden.
Senest modtog jeg en mail om, at mit abonnement hos McAfee antivirus var udløbet. Der er bare lige det ved det, at jeg aldrig har haft McAfee installeret på nogle af mine computere eller mine mobiler.