Avatar billede 1Dorte Guru
27. november 2021 - 22:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af Yahoo mail i Outlook 365

Hvordan finder jeg server for indgående mails - port - og hvilken krypteringsmetode, skal jeg vælge? - skal jeg "kræv login med godkendelse af sikker adgangskode" (SPA)?

Og det samme for udgående mails.

Mvh Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
27. november 2021 - 22:21 #2
Tak ink - jeg kunne simpelthen ikke finde det via Google (hvilket nok siger mere om mig end Google).
Det virker dog stadig ikke for mig, desværre.
Avatar billede INK Ekspert
28. november 2021 - 08:12 #3
Jeg har hverken Yahoomail eller Outlook365, så kan desværre ikke hjælpe..
Avatar billede 1Dorte Guru
29. november 2021 - 07:53 #4
Helt ok ink - jeg skal nok finde ud af det. Tak for dit bidrag med linket.
Avatar billede 1Dorte Guru
10. december 2021 - 15:03 #5
En lille vejledning til, hvordan man får sat Yahoo-mail op i Outlook 365. Her dog kun mht. hvilken adgangskode, man skal bruge. Jeg har ikke aktiveret 2-trins-bekræftelsen (det kan jeg se under kontooplysninger)

Login på windows pc’er eller android tlf:
Login på yahoo i en internetbrowser.
I øverste højre hjørne – klik på billedet/dit navn
Klik på kontooplysninger
Kontosikkerhed – login igen
Scroll ned til ”App-adgangskode” – «Generér og administrer app-    adgangskoder»
Generer adgangskode – det er den, man så bruger – inkl. mellemrum (brug gerne "kopier")

Jeg skulle lave en ny adgangskode, som så gælder for internetbrowseren.