Avatar billede CHC Forsker
28. november 2021 - 13:07 Der er 5 kommentarer

Outlook til Mac - søgefunktion virker ikke

Hej

Jeg har netop fået ny Macbook og overført sikkerhedskopien, hvilket umiddelbart fungerede fint.

Problemet er, at når jeg søger efter mails, kommer der ikke noget resultat, hverken ved søgning i indbakke eller sendt, når jeg søger på mailafsendere eller indhold.
Der står "Ingen resultater" under mailafsenderne og "Ingen samtale er valgt" i indholdsruden for beskeder.

I forbindelse med at jeg har fået ny Macbook har jeg tegnet nyt office-abonnement ved Microsoft (for at få Teams), da jeg tidligere havde det gennem min domæneudbyder (one.com), hvor jeg fortsat har mit domæne. Kan det have betydning?

Vh CHC

NB! Jeg har sådan set samme udfordring i Finder, hvor der ikke kommer noget frem når jeg bruger søgefunktionen.
Avatar billede INK Ekspert
28. november 2021 - 19:33 #1
Har du overflyttet en klon af din gamle disk?
Eller har du kun overført data fra TimeMachine?
Har du geninstalleret din Office?
Avatar billede CHC Forsker
29. november 2021 - 07:17 #2
Hej ink

Jeg har overført med TimeMachine og så har jeg geninstalleret Office.
Kan man lave en klon?

Jeg er lidt i vildrede over dette, da det er funktioner jeg ofte bruger...og så skal det jo grundlæggende bare virke. ;-)

Vh CHC
Avatar billede INK Ekspert
29. november 2021 - 08:29 #3
Har du gendannet hele mac’en fra TimeMachine inkl. apps, så følger der måske noget gammelt med, som giver problemer. Hvilket MacOS kører den?
Jeg ville lade den nye køre seneste MacOS, derefter kun overføre data fra TimeMachine og så installere Office.
Apple har på sin hjemmeside flere anvisninger for rep. af mailprogrammet, ligesom man også kan geninstallere MacOS.
Avatar billede CHC Forsker
29. november 2021 - 09:34 #4
Hej ink

Ja, Mac'en er gendannet fra Time Machine, men jeg er ikke helt skarp på, hvor meget der er gendannet derfra.
Den kører MacOS Monterey version 12.0.1.
Jeg må vist på Apples hjemmeside og læse lidt om rep. af mailprogrammet.
Tak, indtil videre.
Avatar billede CHC Forsker
29. november 2021 - 17:11 #5
Jeg synes ikke, at jeg kunne se noget om rep. af mailprogrammet på Apples hjemmeside, som foreslået i ovenstående.

Jeg har som skrevet samme udfordringer med at finde filer i Finder (der fremkommer ikke nogle resultater når jeg søger på filer der eksisterer).

Kan der være en sammenhæng? Jeg har prøvet at indeksere iht. nedenstående link, men uden held.
https://support.apple.com/en-us/HT201716

Gode råd er MEGET velkomne - Jeg er desperat ;-)