Avatar billede _zorro_ Novice
08. december 2021 - 20:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PC vs. PS4

Hej.
Hvordan kan det være at det går hurtigere med download på PC og langsommere på PS4 at downloade når de kører på samme netværk?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2021 - 20:29 #1
Tja, PC har man altid mulighed for at opgradere/erstatte trådløse wifi med andet nyere netværkskort-adapter.

Det samme kan vidst ske for PS4?
Du kan altid rette henvendelse til PS4 om dette kan lade sig gøre.
Men PS4 er og har jo eget spil netværk, dette kan skyldes MAC-adresser er låste til deres specification mv.
Spørg PS4 for at vide noget mere?

-Hopper af tråden.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. december 2021 - 21:41 #2
Mig bekendt er det kun visse PS4-modeller, som kan forbinde til 5 GHz-netværk. Det langsommere 2,4 GHz netværk har længere rækkevidde end 5 GHz-signalet, men datahastigheden er - som tallet indikerer - en hel del lavere.

Men du bør undersøge, som din PlayStation kan gå på et 5 GHz netværk. Hvis den kan, skal den selvfølgelig være tilstrækkelig tæt på routeren, til at 5 GHz-signalet ikke bliver alt for svagt.

Hvis den ikke kan, og du ikke kan leve med den lave hastighed, må du lave en kablet løsning vha. et ethernet-kabel direkte fra routeren eller lignende.

Se evt. denne diskussion: https://www.reddit.com/r/PS4/comments/8cyjzn/anyway_to_get_5ghz_wifi_on_ps4/