Avatar billede prox1 Forsker
10. december 2021 - 19:12 Der er 4 kommentarer

Mister default gateway

Jeg er begyndt at få et irriterende dumt problem.
Uden nogen forudgående årsag, mistes default-gateway.
Det sker mindst een gang hver dag.

Diagnostisering giver:
https://i.imgur.com/cJR9UiV.png
PC skal restartes, så fungerer det igen.
Kan jeg resette default-gateway? -så at sige 'opfriske' den når den er tabt?
Hvorfor tabes default-gateway i det hele taget?
er det er netkort der er 'defekt' -Windows10 kan ikke se nogen problemer..

Håber nu på jer..
11. december 2021 - 14:09 #1
Når du har fejlen:
Kan du pinge noget som helst?
- Loopback, NIC andre IP'er herunder def. GW.
Er IP den samme før og efter reboot?
Er der andre enheder på dit Netværk med samme problem?

Er der evt. IP Konflikter på dit netværk?
Avatar billede prox1 Forsker
12. december 2021 - 02:53 #2
Tjeo.. Idag så svigtede det ikke .. 🙄
Sådan er det med periodiske fejl.
Jeg tester når det går galt igen, men jeg tror det er stendødt.
Tak for at du viser interesse!
12. december 2021 - 11:17 #3
Velbekomme.

jeg / Vi har problemer med vores YouSee router, der dør periodisk.
Sommetider er den væk 30 sek, andre 5 minutter.
I starten af Covid var det hverdag. Efter en tur med Support og en hård reset af router, er vi nede på at den dør et par gange om måneden.
Jeg er ikke gået videre med siden.
Avatar billede prox1 Forsker
20. december 2021 - 00:44 #4
Dét kunne godt lyde som samme problem. Nu er det sket igen, og alt netværk er helt dødt, indtil pc'en bliver genstartet, så er problemet 'væk'.
Det kan være jeg skal bede dem om at få et nyt modem..
Jeg ville bare gerne kunne lave en refresh, uden at skulle genstarte computeren. Det er altid noget bøvl, fordi man skal have lukket ned i de programmer der er åbne..
Men er der en service eller lignende i enhedshåndtering som man kunne genstarte, og opnå en 'ny-initiering' af default gateway?