Avatar billede JensG Praktikant
13. december 2021 - 10:30 Der er 6 kommentarer

Liste af liste

Hej,

Jeg har en kolonne med opgaver og en kolonne med opgavegaver…. Dette system tastes der løbende opgaver med navne ind.

Jeg vil gerne have at opgaverne løbende kopieres ind i lister et andet sted i arket der er navnestyret.
Benspændet er klart at formulere det så der ikke er tomme celler imellem opgaverne i de nye lister, samt der står flere navne i nogen af cellerne ud for opgaven, så den skal lægges ud under hver navn😊

Nogen der kan det?

Jens
Avatar billede ebea Ekspert
13. december 2021 - 11:49 #1
Lyder mere som at du skal bruge nogen til at lave selve din opgave, fremfor et mere specifikt problem.
Avatar billede JensG Praktikant
13. december 2021 - 12:10 #2
Det kan du have ret i, dog har jeg ikke selv kunnet lave en god optimal formel😊
Avatar billede ebea Ekspert
13. december 2021 - 12:40 #3
#2 - Det der lå i mit indlæg, var, at folk gerne yder hjælp til specifikke problemstillinger, men når det kommer til at lave en opgave, er det noget andet.
Og en formel hjælp til noget som egentlig er ukendt, er lidt vanskeligt!
Avatar billede JensG Praktikant
13. december 2021 - 13:27 #4
B.                                          C
Rense vask.                    Keld
Løbe stærkt.                    Bo
Hoppe.                            Keld og Benny

B22.  Keld.                      C22

Mit problem er at finde en formel der kan liste kelds opgaver i c22 og nedefter uanset om han er selv på opgaven eller han deler den med Benny samt at der ikke kommer mellemrum der hvor der ikke er nogen af hans opgaver.

Jeg har prøvet hvis og xopslag kombineret med andre ting, problemet er at definere at Keld blot skal indgå i en celle for at medtages og at undgå mellemrum hvor der ikke er opgaver til Keld😊
Avatar billede JensG Praktikant
13. december 2021 - 13:36 #5
Jeg skal lige vide hvad i eksperter har brug for af info for at kunne hjælpe, så tak for tålmodigheden😊
Avatar billede ebea Ekspert
13. december 2021 - 14:50 #6
#5 - En stor hjælp, ville da være, at du uploadede et eksempel på dine data, som de bruges. Brug evt.  www.dropbox.com
Problematikken i dit eks. er at der skal søges efter en tekst streng, samtidig med at du vil have listet resultaterne uden mellemrum i linjerne.