Avatar billede Jan Post Mester
15. december 2021 - 16:26 Der er 9 kommentarer

Flytte et program fra en harddisc til en anden hardisc.

Jeg bruger Windows 10. Hvilket program kan man bruge til at flytte et program fra en disc til en anden. I Windows indstillinger får jeg ikke muligheden "Flyt". Har prøver Steammover, men den vil ikke. Har i nogen forslag.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2021 - 16:39 #1
Jeg tror ikke at du får held med det. Der er alt for mange henvisninger i systemfilerne som ikke tillader det.
Avatar billede Jan Post Mester
15. december 2021 - 16:45 #2
Der findes programmer som gør det, jeg har bare ikke haft held med dem. De tilpasser også regedit.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2021 - 17:04 #3
OK - lad os andre høre om det, hvis du finder et som virker.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2021 - 17:05 #4
Jeg har med held udført det med Macrium Reflect. Alt blev overført, filer, mapper, apps og programmer. Jeg brugte funktionen Image.
DISCLAIMER
At det lykkes godt for mig, er ikke en garanti for at det altid lykkes..
**
Et andet program er Aomei. Det har jeg ikke prøvet, men programmet har fået god omtale i Komputer.dk
Begge programmer er gratis til privat brug.
Avatar billede Jan Post Mester
15. december 2021 - 17:27 #5
#4. Disse programmer er som jeg kan se det, kun til at lave image af diske. Jeg søger et som kan flytte et progem fra en disk til en anden. For at frigive plads på mit C-drev.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. december 2021 - 17:41 #6
ad#5 Som jeg skriver i #4:
"Jeg har med held udført det med Macrium Reflect. Alt blev overført, filer, mapper, apps og programmer. Jeg brugte funktionen Image"
Avatar billede kurtba Ekspert
15. december 2021 - 22:07 #7
#6 du er forkert på den. Han vil kun flytte et program.
Det du henviser til, er et program som kan kopiere hele partitioner eller diske.
Du kan ikke nøjes med at flytte et enkelt program med Macrium Reflect, som i øvrigt er et glimrende program.
Som #1 skriver. Er det et program, som også indskriver data i registreringsdatabasen (hvilket langt de fleste gør), så kan det som udgangspunkt ikke lade sig gøre.
Der er alt for mange henvisninger som skal ændres.
Er der en speciel grund til, at du ikke bare kan geninstallere programmet på den nye plads?
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. december 2021 - 00:42 #8
ad#7 Ok, det kan jeg godt se når jeg nærlæser #5. I det tilfælde er jeg enig i at det sandsynligvis ikke er muligt. Der er for mange "fangarme" til andre områder af HD.
Avatar billede Jan Post Mester
16. december 2021 - 15:02 #9
Jeg har fundet 2 programmer som klarer det. SteamMover og ViceVersa. Har prøvet programmerne bagefter og de kører som de skal. Mange tak for hjælpen.