Avatar billede fimo Seniormester
16. december 2021 - 00:14 Der er 3 kommentarer

Email Account Forwarders

Hej,
Jeg er igang med en webside til vores boligforening og jag skal lave et email system hvor at alle mails der bliver sendt til feks minbomail@akds.dk
bliver automatisk videresendt til de folk som er med i vores bolig forening
og jeg har fundet ud at via min webside at jeg kan forward alle mail fra
minbomail@akds.dk til feks peter@222.dk og hanne@333.dk
og de kommer så der MEN når "peter eller hanne" vil svare på den mail sendt til minbomail@akds.dk, så bliver den sendt fra deres egen private mail adresse og ikke som afsender "minbomail@akds.dk"

Er der en som ved hvad jeg gør forkert eller hvordan jeg skal løse dette ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2021 - 09:22 #1
Det komme helt an på hvilket mailsystem i bruger. Og ikke mindst om klienten (programmet på PC´en) understøtter det.
Men det er en grim og forkert måde at håndtere det på - en mail der er forwarded hører pr. definition til i den postkasse den er sendt til. At sætte en anden afsenderadresse på, vil af nogle mail-gateways blive opfattet som en forfalsket mail, der ryger i spam-filteret... - så måden du vil have det til at køre på, kan jeg ikke anbefale.

I skal i stedet lave en fælles postkasse man kan tilgå individuelt. Og hvordan man gør det, afhænger af jeres mail-system.
Avatar billede fimo Seniormester
16. december 2021 - 20:13 #2
Hej Ole,
Tak for dit indlæg om hjælp med vores mail problem,
Og ja jeg tænkte nok at det var en forkert vej vedr automatisk videresendt af mails
men den anden løsning du nævner kunne være den vej vi skal gå :o)

"I skal i stedet lave en fælles postkasse man kan tilgå individuelt. Og hvordan man gør det, afhænger af jeres mail-system."

Jeg bruger et webhotel fra azehosting / via cpanel (den billigeste)
men ved ikke helt præcis hvilket mail system vi køre på det
ved ikke om denne info fra deres side hjælper noget ?
"....PHP Version    7.4.26
MySQL Version    10.3.32-MariaDB-cll-lve
Architecture    x86_64
Operating System    linux
Shared IP Address    162.55.97.110
Path to Sendmail    /usr/sbin/sendmail"

og jeg tror heller ikke at dem som skal kunne tilgå denne "fælles postkasse"
bruger samme type mail program, hvis det betyder noget ?

Men glad for alle inputs / hjælp jeg kan få :o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2021 - 20:31 #3
Jeg kender desværre ikke ret meget til andre end Microsofts og Googles systemer - og selv her er jeg ikke særlig stærk... - jeg tror vi skal have nogle andre ind over. Eller også må du spørge hos Azehostning, hvad de siger...