Avatar billede compac Seniormester
26. december 2021 - 17:22 Der er 5 kommentarer

Begrænse Googletjenester på smartphone.

Jeg har en smartphone som bruges af flere forskellige personer. Jeg kan derfor tænke mig at blokere eller skjule Gmail, Google-drev og kontakter.
Hvordan skal jeg gøre det?
Avatar billede wjens Guru
26. december 2021 - 18:11 #1
Android: opret flere brugere - de har individuelle opsætninger ifht. google tjenester.
Avatar billede compac Seniormester
26. december 2021 - 19:51 #2
Det er en smartphone, som bruges til at styre mit Youtube-abonnement med i forbindelse med stereoanlægget og fjernsynet. Den skal bruge min personlige Googlekonto, så derfor er det de tilhørerende mail- og drev- funktioner der skal skjules eller undertrykkes på netop den enhed.
Avatar billede compac Seniormester
26. december 2021 - 19:57 #3
Jeg kan se at Youtube-kontoen er tilknyttet en "brandkonto". Det er vel en underkonto til min Googlekonto. Hvordan kan mit ønske så opnås?
Avatar billede wjens Guru
27. december 2021 - 09:58 #4
Under google-konto kan du slå synkronisering fra, så kan du undgå at email, kalender, kontakter m.v. kan ses på den telefon.

Men en snedig bruger kan sikkert slå den til igen.
Avatar billede compac Seniormester
27. december 2021 - 14:16 #5
Ja, det har du ret i. Jeg har fundet ud af at man kan deaktivere gmail og Drev på smartphonen, men de kan aktiveres igen uden brug af adgangskode (overraskende).    Den sikre løsning er at oprette en Googlekonto alene til formålet og så flytte Youtube kanalen derover.