Avatar billede soenderskov Seniormester
27. december 2021 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win11 vil ikke starte installation

Hej

Har købt sprit ny computer, den foreslår at opgradere til windows 11. meeen den downloader den fint i windows update og der står bare Afventer Installation.

neden under kan man så klikke på knappen, Installere nu.

men der sker Nada.

har prøvet at vente, genstarte, vente, klikke utallige gange, der sker ingenting. der kommer ingen dialog bokse med fejl eller noget..

What to do ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2021 - 23:08 #1
Og der ligger ikke nogle Windows 10 opdateringer og venter også?
Du skriver spritny, så derfor kan der mangle Windows 10 opdateringer før den vil lægge Windows 11 på.
Avatar billede soenderskov Seniormester
27. december 2021 - 23:14 #2
hmm under første opstart af en lenovo spurgte den om jeg ville have 10 eller 11 før jeg nogensinde har været inde i win. Så valgte 11 men så starter den ud med den forudindstillet 10 og opgradere så til 11. men den sidder så fast her som beskrevet. alle andre fundne opdateringer er installeret også de valgfrie
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2021 - 23:21 #3
#2 Den starter op med Windows 10 fordi den ikke er helt opdateret før den kan få Windows 11 på. Spurgte den om en genstart som du kom til at ignorere før du forsøgte at installere Windows 11?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2021 - 23:26 #4
Bliver det ved med at bøvle prøv dette:

1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)
Avatar billede soenderskov Seniormester
28. december 2021 - 00:02 #5
sker stadig intet, og den fandt ingen fejl.

hmm må have fat i microsoft i morgen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2021 - 17:39 #6
Har du kommet videre?
Avatar billede soenderskov Seniormester
28. december 2021 - 18:01 #7
ja havde fat i microsoft. De havde ikke hørt om fejlen før de loggede på min pc. Der var noget galt med win 10 versionen tror den hed 20H2 men den skulle hedde 21h2, det var selvfølgelig engelsk support fra polen så det var lidt svært at følge 100% med. dog rigtig hjælpsom og flink support.

De downloade en anden win 10 version og lavdede en clean install og opdaterede så derefter til win 11 ved at dowloade den fra et eller andet sted fordi jeg så heller ikke kunne få den med den nye win 10 for så var jeg pludselig ikke "udtaget" til at opgradere på dette tidspunkt skrev den fordi den stadig var under udvikling eller noget i den stil.

men nu virker det, dog har jeg mistet alt standard lenovo software som jeg lige kæmper lidt med at få lidt af tilbage
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2021 - 18:10 #8
#7 Ok. Godt du kom i mål. Du afslutter bare tråden med at markere #7 som løsningen. Fortsat god aften 😃
Avatar billede soenderskov Seniormester
28. december 2021 - 20:18 #9
Tak og i lige måde. Og godt nytår