Avatar billede KurtG Forsker
30. december 2021 - 11:50 Der er 3 kommentarer

Fås WinHlp32.exe til Win10

Min gamle Delphi5 kræver den gamle hjælpefil WinHlp32 for at vise sin hjælp, men tilsyneladende fås den ikke i en udgave, der kan installeres på Win10.

Hvad gør man så?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. december 2021 - 12:04 #1
Jeg ville via virtualbox https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads (nyeste og husk også extensions pack) køre en 32 bit win7 ind, og arbejde med Delphi der. Det kan sættes op, så delphi ser ud til at køre direkte fra win10. Den virtuelle pc er reelt en enkelt fil, og den kan uden videre flyttes til senere pc hvor virtualbox er installeret.
Avatar billede KurtG Forsker
30. december 2021 - 13:19 #2
Det lyder som en løsning, men jeg har ikke nogen erfarng med den slags.
Men jeg vil kikke på det!
Avatar billede falster Ekspert
30. december 2021 - 13:50 #3
#1 er et udmærket forslag, men næppe nødvendigt.

Hvis WinHlp32.exe ikke allerede findes i C:\Windows\WinHelp eller C:\Windows, så download den herfra:

https://m.majorgeeks.com/files/details/winhlp32_for_windows_10.html

og installer den.

Jeg har ikke Delphi 5 men f.eks. en hlp-fil fra 2002 vises uden problemer.