Avatar billede densortehingst Seniormester
01. januar 2022 - 20:19 Der er 10 kommentarer

Regneark grupperes

Jeg har trykket på et eller andet og det var forkert :(
Når jeg åbner regneark1, så åbner det helt fint. Når jeg så efterfølgende åbner regneark2, så havner de i en eller anden form for gruppe eller ovenpå hinanden. I proceslinien står de begge 2 og i excel kan jeg under grupper se begge regneark, men jeg kan ikke flytte dem fra hinanden. Laver jeg dem i ½ størrelse, så ligger de ovenpå hinanden og flyttes sammen..
Hvad gjorde jeg galt?? :(
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2022 - 20:29 #1
Har du opgraderet til Windows 11?
Avatar billede densortehingst Seniormester
01. januar 2022 - 20:33 #2
Nope windows 7 :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2022 - 20:39 #3
Bruger ikke Windows 7
Men fandt noget på engelsk ved rørende gruppering af ikoner som jeg fik oversat.
Prøv at se om du kan få noget ud af dette:

1. Åbn egenskaber for proceslinjen og startmenuen ved at klikke på knappen Start , klikke på Kontrolpanel, klikke på Udseende og personalisering og derefter klikke på proceslinjen og menuen Start.

2. Under Proceslinjens udseende skal du vælge Kombiner aldrig.

3. Klik på OK.
Avatar billede densortehingst Seniormester
01. januar 2022 - 23:59 #4
Det er ikke løsningen. På processlinien har jeg 2 gange excel, men de 2 regneark ligger ovenpå hinanden og kan ikke flyttes hver for sig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2022 - 07:41 #5
Er det kun Excel det forekommer i? Ikke andre programmer og browser?
Hvis det sker i alle programmer er det en Windows 7 indstilling. Sker det KUN i Excel er det i office der skal rettes i.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2022 - 07:55 #6
Nærlæste lige en ekstra gang.
Tænker det kun er i Excel du mener?
Så en engelsk tråd hvor men kunne trykke på "data" knappen og markere de celler men ønskede at gruppere.
Det kan måske også gøres for et helt ark??
Når du trykker på "data", fremkommer der så en knap der hedder "gruppering" eller noget lignende?
https://www.auditexcel.co.za/blog/group-ungroup-move-the-plus-and-minus-icon-to-the-top/
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. januar 2022 - 09:42 #7
Vælg regneark2 og klik på X i øverste højre hjørne.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2022 - 12:18 #8
Fik en tanke.
Kan du have ændret på proceslinjens størrelse så der ikke er plads til ikoner ved siden af hinanden?
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
07. januar 2022 - 14:28 #9
Excel 2016+ Dansk version.
Åben to regneark, så de ligger som to billeder under hinanden.
Fanen Vis: gruppen Vindue
Tryk på "Vis side om side", hvis den er "normal" i farven og dermed aktiv.
Derefter tryk på "Nulstil placeringen af vinduet"

I tidligere versioner kan det være noget med arranger i kaskade eller split.

Jeg forstår dit problem som noget der kun sker i Excel.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2022 - 14:41 #10
Hopper af tråden.