Avatar billede dsj1972 Juniormester
03. januar 2022 - 13:30 Der er 4 kommentarer

Hjælp med kombo boks på formular

Hej,
Jeg har her i juleferien genoptaget et gammelt projekt helt tilbage fra 2016, men nu syns jeg det er på tide at få det lavet færdigt.

Jeg har 3 vigtige tabeller: tblProdukter, tblRammeOrdre og tblOrdre med tblOrdreDetaljer. Disse tre har jeg lavet formular til for nemmere indskrivning, ja det vil sige den sidste er den som volder mig problemer lige nu.

Der er egentlig flere problemer i det:
1. I min Ordre indskrivning skulle jeg gerne kunne i OrdreDetaljer kunne indskrive Med RammeOrdre hvis denne , ellers skal jeg bare hente fra Produkter og selv indtaste pris. Tanken var at bruge 2 forskellige underformulare, her har jeg lidt svært ved at overskue Normaliseringen (tror jeg)

2. Her driller den, når jeg forsøger at lave opslag på kombo boks RO Nr så får jeg kun Id nr på de forskellige, bortset fra beskrivelse den står korrekt og pris kommer slet ikke frem, selv om den er angivet i tabellen.

Håber det er forståeligt det jeg prøver at fremstille problem på.

Ellers spørg løs.

mvh Dennis
Avatar billede dsj1972 Juniormester
06. januar 2022 - 12:20 #1
Nu har jeg kæmpet en hel del med det selv og har nu fået styr på en hel del.

Nu driller det ved den løsning jeg gerne vil frem til.

jeg har min Ordre formular (tblOrdre) med underformular (tblOdreDetaljer)
Mit OrdreID binder de 2 sammen.

I under formular har jeg følgende:
ROId | ProduktId  | Antal  | Beskrivelse  | Enheds Pris | Beløb Total | Leverings Dato | Bemærkning

ROId er en komboboks som laver opslag på RammeOrdre
ProduktId er også en komboboks som laver opslag på Produkter

Min ide var at Hvis man vælger en RammeOrdre så sætter den selv data ind i ProduktId - Beskrivelse - Enheds Pris

Men hvis det i stedet er en single Ordre så vælger man ProduktId som så skulle indsætte I Beskrivelse - resten udfylder man selv.

Jeg har lidt VBA koder til kombo boksene.

Lige nu har jeg et lille problem (håber det er lille), med at ROId indtastede værdi ikke passer  den skriver "Error 2113" og promter på denne linie i min ROIdKombo_change()
  Me.cboProduktId.Value = Me.cboROId.column(3)

Må indrømme at jeg egentlig ikke ved om det kan lade sig gøre har ikke kunne finde nogle eksempler på direkte denne metode, men prøves skulle det.

Nogen som har et bud på hvad der er galt og hvad der skal til for at det kan lade sig gøre???

mvh Dennis
Avatar billede dsj1972 Juniormester
06. januar 2022 - 13:22 #2
Håber da de glade eksperter ikke er alt for medtaget efter indgangen til det nye år :D
Avatar billede terry Ekspert
06. januar 2022 - 15:51 #3
I'll take a look at your dB if you like, and make somne suggestions.
ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede dsj1972 Juniormester
06. januar 2022 - 16:40 #4
Terry, mail just on the way