04. januar 2022 - 13:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ingen internetadgang trods wififorbindelse og andre devices kan fint

Ingen internetadgang trods netværksforbindelse
Min stationære PC kan pludselig ikke komme på internettet. Der er forbindelse til netværksgatewayen men der kan ikke modtages netværkstrafik fra internettet.
Køre opdateret windows 10.
Tablet, bærbar og diverse andre ting har fint adgang. Jeg har desuden prøvet at logge på via hotspot over mobilnetværk, men også der får jeg fejlmeddelelse.
Har prøvet genstart af pc og router, deaktivering af WiFi. Kørt windows update, dog står der at jeg ikke har adgang til windows 11. Men win10 er nyeste update.

Under Netværksforbindelse - højreklik på wifi - Egenskaber - Konfigurer - Hændelser, kan jeg se at der står slettet kl lidt i 7 i morges uden jeg brugte den. Kl 12.30 anmoder den om installation og kl 13.00 er den startet (athr).

Under TCP/IPv4 står den på hent automatisk og der er ingen IP adresser i felterne under hvor man kan skrive en specifik IP adresse selv.

Har også prøvet alle de sædvanlige trin man kan finde på nettet. Windows fejlfinding etc.

Nogen bud på hvad der kan forårsage dette og hvad der kan gøres?
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2022 - 17:25 #1
Du må prøve at nulstille netværkskortet.

Du kan også i "enhedshåndtering" - "netværkskort" finde dit wifi netværkskort og så slette det. Derefter genstartes pc'en, og kortet geninstalleres automatisk.
04. januar 2022 - 19:33 #2
Tusind tak
Det virkede! 🙏🙏🙏🙌💪