Avatar billede nu_igen Professor
05. januar 2022 - 13:23 Der er 6 kommentarer

Apple - ID - genkendes ikke

Hej - I går loggede jeg ind på Icloud. Den ville ikke godkende min Apple-Id og adgangskode. Man kan søge med personlige oplysninger om man overhovedet har en Apple-iD. Det havde jeg åbenbart ikke, selvom jeg  kan logge ind på min
Ipad og kan bruge adgangskoden.
Jeg oprettede en ny Apple-iD, Da jeg ville logge ind på ICloud i dag, virkede min  Apple-iD ikke. Altså samme procedure som i går: lede efter mit ID, som ikke fandtes.
Ny Apple-Id, nyt forsøg på at logge ind på ICloud, kunne ikke genkendes.
Hm....... Man må jo ikke længere fyre af, så jeg lader være med at springe i luften.
Kan det tænkes at det er fordi jeg prøver at tilgå Icloud fra min PC?
Kan det tænkes at jeg har en anden adgangskode fra min iMac?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2022 - 13:55 #1
https://www.icloud.com/
har jeg hentet icloud til windows - og har derfor en mappe lokalt med en kopi af mine data i skyen. Og det er løsningen, ved jeg ikke, men jeg kan fint logge ind på https://www.icloud.com/ og se data den vej.
Har så også iTunes, så kablet data til/fra iPad kører...
Avatar billede stjans Guru
05. januar 2022 - 15:33 #2
Prøv at kontakte Apple support - der lyder helt forkert...
Avatar billede INK Ekspert
05. januar 2022 - 16:43 #3
Enig med #2 stjans, Apple ID bør virke. Hvis du har slået 2-faktor godkendelse til, skal du godkende ny browser på iPad eller iPhone (seks ciffre)
Avatar billede nu_igen Professor
06. januar 2022 - 01:21 #4
Tak for svarene. Jeg kontaktede Apple supporten, som hjalp mig med login og med at få Quick Start til at fungere. Der manglede en sikkerhedsopdatering i Icloud og jeg havde slået nogle apps som var nødvendige fra i sikkerhedsopdatering.
Godt at “Ink” havde rådet mig til at bruge Icloud.
Herefter fik jeg lavet en tro kopi af min gamle Ipad.
Der var dog 110 mails på den nye, og det forstår jeg ikke helt, for jeg plejer at rydde op.
Avatar billede nu_igen Professor
06. januar 2022 - 01:28 #5
@stjans. Tak for rådet om at kontakte Apple support. Det fungerer på en fin måde. Jeg har altid troet at man skulle betale for Apple Support.
Ingeborg
Avatar billede stjans Guru
06. januar 2022 - 12:09 #6
Selv tak - godt at du har fået det til at virke :-)