Avatar billede johnbr Seniormester
06. januar 2022 - 19:57 Der er 7 kommentarer

Musik fra radio

Hej

Jeg har et lille problem. Jeg har installeret en Sonos One i mit badeværelse og udstyret den med kommandoer, men når det kommer til afspilning af musik kan vi ikke blive enige. Selvom jeg sidst har hørt radio, så vil den altid afspille Spotify. Hvordan får jeg den til at afspille radio. Når jeg går ind i handlinger og vælger Afspil musik, så vil den vælge min standard musiktjeneste og der er der Youtube, Spotify og Ingen standard.
Hvordan får jeg den sat til f.eks at spille P4 Østjylland?
Avatar billede falster Ekspert
06. januar 2022 - 20:20 #1
Hvis den har Google Assistent - ellers må du se bort fra dette indlæg - kan du anvende Radioplayer.

På dansk hedder den mereRadio. Man starter den med

"OK Google tal med mereradio"

Hvis den skal huske, at den f.eks. skal afspille P4 Østjylland, hver gang man starter den med ovennævnte sætning, skal privatlivsindstillingerne være på plads.

https://support.google.com/googlehome/answer/7684543

https://support.google.com/googlenest/answer/7382500
Avatar billede johnbr Seniormester
06. januar 2022 - 22:36 #2
Hvad mener du med, at de skal være på plads. Skal jeg angive et sted hvilken station den skal spille når jeg siger Tal med mereradio??
Avatar billede johnbr Seniormester
06. januar 2022 - 22:37 #3
og ja, den har Google Assistent:)
Avatar billede falster Ekspert
06. januar 2022 - 23:41 #4
Når du har sagt

"OK Google tal med mereradio"

kommer der en lang indledning fra mereradio, der ender med, at du vælger station - P4 Østjylland.

Den spiller så.

Næste gang du vil høre stationen, starter P4 Østjylland direkte (igen med "OK Google tal med mereradio"), hvis du har indstillet "Konfigurer personligt indhold i dit hjem"

https://support.google.com/googlenest/answer/7684543#zippy=%2Ch%C3%B8jttalere-smartsk%C3%A6rme-smartv%C3%A6kkeure-og-fjernsyn

et stykke nede under Højtalere osv.

Mit andet link ovenfor er til login på "Min aktivitet", hvor du kan gøre indstillingerne.

Hos mig krævede det et par forsøg, før jeg havde fået det indstillet korrekt :-)

Held og lykke!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2022 - 23:42 #5
Har modellen der er ældre hvor men ikke kan stemmestyre. Jeg har på min lagt stationer i "favoritter" (ved ikke den mulighed er tilgængelig på din), og når jeg trykker på tænd fortsætter den på radio som sidst jeg hørte. Måske du kan sætte den til at åbne på favoritter?
Avatar billede johnbr Seniormester
10. januar 2022 - 14:29 #6
Jeg er ikke rigtig kommet videre:(

Når jeg siger spil meremusik så fortæller den mig at jeg skal sætte foretrukne station i Google Home appen, men der kan jeg ikke komme videre end til Musik, hvor der er 3 muligheder: Youtube musik, Spotify, Ingen standard og i den sidste kan jeg ikke rigtig komme videre.

Jeg vil sådan set bare gerne have, at den fortsætter hvor den slap  når jeg siger Hey Google - spil musik:)
Avatar billede falster Ekspert
10. januar 2022 - 14:38 #7
Hvad sker der hvis du siger

"OK Google tal med mereradio"