Avatar billede arnepedersen Forsker
08. januar 2022 - 14:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Caste video fra Pc til TV.

Hvordan Caster man min egen videooptagelse  bl.a. Mp4 fil til mit TV?
Jeg kan caste musik fra Yousee.
Jeg har forsøgt med flere Video afspilninger.
Har i en løsning?
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. januar 2022 - 14:49 #1
Anskaf en Chromecast - via google chrome browseren can du så caste enten en fane eller skrivebordet ( hele skærmen).
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. januar 2022 - 15:02 #2
Jeg har en Chromecast. Det er den jeg ikke kan få til at virke.
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. januar 2022 - 15:07 #3
Gå i Chrome browser klik på de 3 prikker i øvre højre hjørne -Vælg cast  vælg enhed -vælg kilde (skrivebord) -det burde være det.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. januar 2022 - 15:29 #4
Bare det var så nemt. Det har jeg prøvet utallige gange. Desværre.
Avatar billede falster Ekspert
08. januar 2022 - 17:46 #5
Hvis du ikke har det, så download den udmærkede gratis medieafspiller her:

https://www.videolan.org/vlc/index.da.html

Når den er installeret, følg denne vejledning:

https://www.thefastcode.com/da-dkk/article/how-to-stream-from-vlc-to-your-chromecast
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2022 - 22:29 #6
Chromecast har svært ved at virke udenom streamingtjenester som Netflix,  HBO o.s.v.
Man kan være heldig med at spejle telefoner og tablets skærme til TV gennem en Miracast app.
Heldigvis findes der alternativer til Chromecast'en som denne (billigst):
https://www.av-cables.dk/streaming-til-tv/anycast-m4-plus-traadloes-tv-dongle.html
Til samme pris som Chromecast'en er der Ezcast og 'display adapter' fra Microsoft.

En af de to sidstnævnte benytter jeg, når den indbyggede Chromecast i tv'et stiller sig på bagbenene.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. januar 2022 - 22:35 #7
Først og fremmest skal du have din chromecast til at virke, inden man kan foreslå programmer og andre metoder.
Her er en meget udførlig forklaring, som du måske kan bruge:
https://www.avxperten.dk/blog/chromecast/
Når man mener at det virker, kan man kontrollere det ved at starte youtube.com og starte en video.
Hvis pc.en har forbindelse til chromecast, vil der være et symbol man trykker på for at caste til tv. Når det er på plads kan vi vejlede om de forskellige løsninger der findes.
Avatar billede thov Forsker
08. januar 2022 - 22:56 #8
#7
Det er nemt at få Chromecast til at spejle f.eks. computerens skrivebord.
Men når jeg sidder på hometraineren, foretrækker jeg at tv'et viser landskabet jeg cykler igennem.
Det ordner jeg så med et par meter HDMI kabel.
Min tablet har ikke problemer med forbindelsen gennem en Miracast app, men er bare for svag. En ny med flere muskler er bestilt.
Avatar billede Erik K Ekspert
10. januar 2022 - 15:20 #9
Man behøver ikke at bruge 3.-parts apps som Miracast for at spejle telefon og/eller tablets til TV.
Det nemmeste er at bruge appen Home fra Google. Når CC er tændt, åbner man bare appen Home - trykker på CC-ikonet og derefter på "Cast min skærm".
Det virker upåklageligt og jeg ser derfor ingen grund til at bruge fremmed app eller at købe en anden enhed end CC.
For afspilning af lyd/video fra PC vil jeg også anbefale VLC player, som Falster henviser til. Den kan afspille så og sige alle filtyper.
Lige en tilføjelse/rettelse til, hvordan man caster med VLC i dansk version. Ordvalg og fane har en anden benævnelse end i den engelske.
Vælg fanen "Afspilning" og kør ned på listen - når du holder musen over "Optegner" åbnes en ny liste, hvor CC vises og den mulighed klikker man på..
Herefter kan du trække den ønskede fil over i vinduet i VLC og tryk på startpilen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
11. januar 2022 - 11:26 #10
Jeg har fuldt Falsters råd, og det virker. Tusinde tak for Jeres hjælp.
Avatar billede thov Forsker
16. januar 2022 - 00:46 #11
#9, Din analyse holder ikke hele vejen.
VLC og Chrome browseren streamer fint til Chromecast, men henter jeg video
til hometraineren, forlanger Google straks 55kr./md  for ulejligheden.
Bkool forhandler med Google om sagen, men indtil videre er det adapteren fra Microsoft som, ganske gratis, spejler min tablet.
Avatar billede Erik K Ekspert
16. januar 2022 - 01:17 #12
#10
Analyse holder ikke hele vejen???

Jeg skriver intet om, hvad du kan gøre med din hometrainer.

1. Det er ikke det trådstarter spørger om
2. Det kan og vil jeg ikke udtale mig om, fordi jeg ikke kender til din hometrainer.

Iøvrigt er det problem du beskriver, som jeg forstår dig, ikke et teknisk problem, men et spørgsmål om, at du skal betale for en service og det har jeg ingen holdning til.
Avatar billede klausthomse Praktikant
28. december 2022 - 08:13 #13
Til orientering kan man også bruge Google Chrome browseren, og så "Caste" hvad man vil have vist på TV skærmen. Jeg bruger Chrome til at caste fra Zwift appen - https://cykel-hometrainer.dk og det virker helt fint.