Avatar billede eurositi Ekspert
09. januar 2022 - 20:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af low end gamer-grafikkort, f.eks. GTX 1650, GTX 1660 eller RX 5500 XT?

Grafikkortet (NVIDIA GTX 1060 3G) i min fars stationære PC (600W strømforsyning) er stået af og skal udskiftes.

Så vidt jeg kan se, er de oplagte erstatnings-kort enten NIVDIAs GTX 1650 eller GTX 1660 eller Radeons RX 5500 XT. Priserne for præcis de samme modeller svinger med over 1000 kroner i onlinebutikkerne (1700-2800), men generelt er der stort set intet på lager - og de få kort, som er på lager sælges til gevaldige overpriser.

Kan nogen hjælpe mig med at opstøve et fornuftigt grafikkort i samme klasse til 1500 - 2500 kroner? Det er selvfølgelig mest interessant, hvis det er på lager.
Avatar billede eurositi Ekspert
09. januar 2022 - 22:41 #3
Tak, Milter.
1650-kortet fra 2019 er lidt svagere end den snart seks år gamle 1060'er, men et er så vidt jeg kan se det bedste på-lager-tilbud lige nu, hvor prisen ikke er helt ublu.

Det siger meget om krisen på komponent-markedet, at priserne på - selv ældre - grafikkort er fordoblet. Det er i sandhed en negativ udvikling.

Jeg vil bestille dette kort, selv om der er et RX 5500 XT kort til 1800. For ting, der ikke er på lager, kommer det med stor sandsynlighed heller ikke i en overskuelig fremtid under disse omstændigheder. Der er udsolgt næsten overalt.
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2022 - 23:00 #4
Velbekom :-)