Avatar billede dorthe_lind Seniormester
10. januar 2022 - 12:28 Der er 3 kommentarer

C5 - opdatering af saldi på bankkonti / Fremmed valuta

Jeg har store differencer, f.eks. -100 EUR = +2500DKK
(minus i EUR og plus i DKK.... Det giver jo ingen mening, smil)

Hvordan er det nu, at jeg får C5 til at opdatere saldi så de matcher op med beløbet i fremmed valuta?

Jeg har kørt
- dan primo posteringer
- efterberegn perioder og
- kursregulering

Hvad har jeg mon glemt?

På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede kurtba Ekspert
10. januar 2022 - 22:38 #1
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
11. januar 2022 - 08:05 #2
Tak for svar kurtba.....
Dette er dog allerede sat op....
Vi har indtil nu bogført kursdifferencer "manuelt" og dette har givet lidt "udfordringer" ift at få bankkonti i fremmed valuta til at stemme, da kursreguleringer igennem årene er blevet bogført direkte på bankkontoen. Dette gør, at kontoen aldrig kommer til at stemme, hverken i fremmed valuta eller i DKK....
Jeg har "renset" konti for posteringer i andre valutaer end kontoens egen valuta og vil fremadrettet bruge C5's egen funktion til at valutaregulere :)

Det var ifm dette, at jeg ikke kunne få C5 til at vise korrekte saldi på finanskonti ift dagskurs. 100EUR skulle jo gerne give 745DKK, såfremt dagskurs er 745.

Jeg havde kørt "dan primoposteringer" for 2021 og havde "glemt" efterfølgende at køre for 2022 igen.... Så "fu...." den tallene op og det ser vildt mærkeligt ud.....
Har været der før i anden virksomhed... Kunne bare ikke huske løsningen/logikken, smil.....

Mener at have løst det..... I hope......
Go' dag til alle
D.
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
11. januar 2022 - 08:57 #3
Er der nogen, der ved, om jeg skal kursregulere i gamle år også (i historikken) eller om det er nok at kursregulere på indeværende år.....
OBS: Jeg er først i år (2021) begyndt at bruge C5's funktion "kursregulering" på finansmodulet......
Hvad sker der, hvis jeg laver kursregulering for ALLE år?
Giver det mening eller ej ;)