Avatar billede compac Seniormester
10. januar 2022 - 21:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode til Windows11 admin

Efter at have installeret Windows11 ligger der en administrator, som systemet har oprettet. Jeg kommer til den ved at køre: lusrmgr.msc
I den box der kommer vælger jeg Brugere - Administrator - Flerehandlinger - Egenskaber.
Så fjerner jeg markering på  "kontoen er deaktiveret".

Nu kan jeg logge på min Administrator - hvis jeg ellers havde adgangskoden.
Når jeg vælger "nulstil adgangskode" kommer der en boks som beder om en gendannelses usb/disk,
Det har jeg ikke.
Kan jeg komme ind på en anden måde?
Avatar billede milter Ekspert
10. januar 2022 - 22:31 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2022 - 08:07 #2
Jeg blev nysgerrig på artiklen, Milter linker til.. - man skal jo lære Win11 at kende hvis man vil kunne supportere den.

Essensen er at administratoren på Win11 ikke har noget password, så når først den er aktiveret, burde du kunne logge på med den, uden password.

Det er så nok absolut fornuftigt at sætte password, når man er logget på med den.
Avatar billede compac Seniormester
11. januar 2022 - 11:12 #3
Spændende artikel Milter. Jeg prøvede alle mulighederne med at få aktiveret den default administrator. Der var ingen af dem der virkede. Mærkeligt nok skulle man ikke bruge password efter hvad der står - og det er jo netop mit problem.
Løsningen fandt jeg senere i artiklen: I Kontrolpanet under Brugerkonti kan administrere en anden konto- og også ændre password. (det jar man måske kunnet altid?)
Så jeg bruger lusrmgr.msc som jeg skrev i mit spørgsmål. Derefter går jeg tilbage til
'min konto' og vælger:  "Kontrolpanelet -> Brugerkonti ->Administrer en anden konto" og giver 'administrator' et password.