Avatar billede Compuiris Praktikant
11. januar 2022 - 12:51 Der er 11 kommentarer

Ergonomisk kontorstol

Jeg sidder simpelthen for meget og for dårligt ved min computer, og efter lang tid med forskellige hjemsendelser må jeg bare indse, at mit hjemmekontor er kommet for at blive.

Så. Jeg skal have investeret i min siddestilling. Er der nogen, der har gode tips til kontorstole, som har hjulpet ved ondt i ryggen og lignende?
Avatar billede Peter Guru
11. januar 2022 - 13:00 #1
Jeg venter spændt på svar fordi jeg har brækket et ribben.
Avatar billede milter Ekspert
11. januar 2022 - 13:04 #2
Prøv at læse her:

https://www.dengodestol.dk/guide-til-kob-af-kontorstol/

Bortset fra det, så må den bedste løsning være, at du selv fysisk afprøver en masse stole. Vi er alle forskelligt bygget, og du bør selv teste, om en bestemt stol kan give dig de indstillingsmuligheder, du behøver.
Avatar billede Peter Guru
11. januar 2022 - 13:32 #3
Milano stolen ser godt ud.

De stole hvor ryglænet består af et "stof fletværk" kan ikke anbefales da ryglænet bliver mere og slapt. Man har fornemmelsen af at sidde i en hængekøje med ryggen og lændestøtten falder ned - i hvert fald på min stol.
Avatar billede Compuiris Praktikant
11. januar 2022 - 13:39 #4
Jeg havde nu lidt håbet på tips til hjemmesider og/eller konkrete stole at vælge mellem. Altså et sted at starte, så jeg ikke bare fiser ud og prøver alle kontorstole, som jeg overhovedet kan opstøve :D

jeg synes for eksempel, at sådan en som HÅG Capisco (se https://www.dpj-workspace.com/dk/ergonomisk-kontorstol/6460-hag-capisco-8106-laeder.html ) dukker lidt op over det hele, så jeg havde lidt tænkt noget i retning af, om nogen kunne anbefale noget lignende, om den for eksempel ville være et godt sted at starte, hvis jeg skal ud og afprøve en sevans masse stole?
Avatar billede madklub Guru
11. januar 2022 - 14:02 #5
"Jeg sidder simpelthen for meget og for dårligt"
Så rejs dig op ;-)

Jeg ville prøve en Swopper. https://www.swopper.dk/swopper/

Se mere her:
https://www.arbejdsmiljoweb.dk/ledelse-og-organisering/hjemmearbejdspladsen/hjemmearbejdspladsen
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2022 - 14:40 #6
#4 Jeg har selv en HÅG. Til denne kan man skifte hjulene efter om gulvet er hårdt eller blødt. Den findes også med mange slags stofbeklædning på sædet og ryggen.
Avatar billede fase Professor
11. januar 2022 - 21:07 #7
Jeg kan anbefale kontorstole fra HÅG. De er gode.
https://www.lomax.dk/moebler/kontorstole-og-underlag/kontorstole/haag/
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2022 - 09:44 #8
Sædet skal ikke være låst vandret - det låser krop/lår i 90º vinkel. For at give blod plads til at løbe rundt, så er 100-110º bedre (hælder fremad).
Lændestøtte er bedre end et helt ryglæn, da du så selv holder balance.
Avatar billede Peter Guru
12. januar 2022 - 12:53 #9
Kunne ikke være mere enig
Avatar billede Arsilan Hamid Praktikant
06. april 2022 - 00:19 #10
Hos Prostole har vi en masse ergonomiske og komfortable kontorstole. Du kan prøve på Smedeholm 13 b, 2730 Herlev efter aftale.

Se efter mange justeringer muligheder og god komfort i sædet.
Kontakt os via hjemmesiden for spørgsmål

https://prostole.dk/hoej-ryg-kontorstole/
Avatar billede Johnny Praktikant
15. maj 2023 - 20:26 #11
Har set specielle ergonomiske aflastnings siddepuder god www.greenoff.dkwww.greenoff.dk/shop/554-ergonomiske-aflastningspuder/