Avatar billede Ove Steen Novice
12. januar 2022 - 16:58 Der er 7 kommentarer

Mac vil ikke tømme papirkurv

Jeg har arbejdet med at sortere i mine og min kones feriebilleder fra vores iPhones og almindelige kameraer. Dubletter er blevet smidt i papirkurven. Nu vil papirkurven ikke tømmes. Den siger:
»Handlingen kan ikke udføres, fordi du ikke har tilladelse til at få adgang til nogle af emnerne.«
Jeg har uden held prøvet det som står her:
https://www.remosoftware.com/info/dk/5-mader-at-tomme-papirkurven-pa-mac-det-kan-ikke-slet/

MacBook Pro 2012 - OS X Yosemite 10.10.5 (kan ikke opdateres på denne maskine)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2022 - 17:12 #1
Jeg er ikke Mac bruger men se et link hvor men kan slette fra fejlsikret tilstand.
Start Mac og hold med det samme shift taste ned.
Mac bør nu start i fejlsikret tilstand.
Når bootet op prøv så at slette filerne.
Måske filer ligger åbne i et program når du kører normal tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2022 - 17:12 #2
Avatar billede INK Ekspert
12. januar 2022 - 19:27 #3
Undrer mig over hvorfor du ikke kan opgradere MacOS. Den burde kunne opgraderes til Mojave. Se dette

https://eshop.macsales.com/guides/Mac_OS_X_Compatibility
Avatar billede Ove Steen Novice
12. januar 2022 - 22:49 #4
Tak for råd om at starte i fejlsikret tilstand. Men det er allerede prøvet forgæves.

Jeg prøver gerne opgradering igen. Men når jeg har søgt efter opgradering, har meldingen været, at den ikke kunne opgraderes mere. Tak for tip.
Avatar billede INK Ekspert
12. januar 2022 - 22:59 #5
Avatar billede Ove Steen Novice
13. januar 2022 - 12:53 #6
Papirkurven var pludselig tømt efter adskillige genstarter efter reparation i fejlsikret tilstand.
Ang. update: hvis man bare søger efter update i App Store, får man at vide, at der ikke findes nogen update. Nu har jeg spurgt med chat hos Apple Support og fået  bekræftet, at jeg kan få Mojave.
Tak for gode inputs.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2022 - 13:20 #7
Velbekomme. Godt du fik det løst 😃