Avatar billede passiflora Juniormester
16. januar 2022 - 12:38 Der er 9 kommentarer

MSI Radeon Graffikkort Windows 10

Jeg købte et brugt Radeon RX 480 Gaming x 8g grafikkort. Og nu her fik jeg så tid/mulighed til at få det monteret.
Jeg kører windows 10 pro, på et strix x99 motherboard.
Jeg har prøvet, ja, jeg ved ikke hvor mange gange at få driverne til at spille sammen med windows, men gang på gang fejler det.
Mon her er nogen der har erfaring med et sådan kort ... inden det ryger til skrot.
Tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. januar 2022 - 13:04 #2
Herunder er der et link til MSI´s officielle hjemmeside - der der driverne downloades

https://www.amd.com/en/support

Håber at det ikke føre til en løsning🤞
Avatar billede passiflora Juniormester
16. januar 2022 - 13:06 #3
Jeg har være på både MSI og AMD ...
Men nok ikke prøvet en af de ældre ...
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2022 - 14:02 #4
Hvad mener du med "at få driverne til at spille sammen med windows, men gang på gang fejler det."?  Får du overhovedet et billede på skærmen? Får du nogle fejlmeddelelser? Kører grafikkortets blæsere? Har du sat strømstikket til kortet (8-pin x 1)

Nogle gange kan drivere til tidligere installerede grafikkort give problemer, så det er en god ide først at fjerne dem via Enhedshåndtering.
Avatar billede passiflora Juniormester
16. januar 2022 - 14:39 #5
Jeg får billede på, men skærm opløsning mm er grå.
Blæserne kører. Jeg har sat 6+2 i kortet.
I enhedshåndteringen får jeg ...  Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43) ... som jeg lige læser det, så kan det dække alt lige fra drivere til fejl på kortet ...
Jeg har forsøgt at fjerne tidligere drivere, men synes ikke at det hjælper ...
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2022 - 14:54 #6
Læs om fejlkode 43 her:

https://support.microsoft.com/en-us/windows/fix-graphics-device-problems-with-error-code-43-6f6ae1ec-0bbe-a848-142e-0c6190502842

Grafikkortet kan være kaput, men jeg ville først prøve at pille det ud (med strømstikket fjernet) , rengøre de guldbelagte kontaktpunkter forsigtigt og derefter presse det på plads igen. Sørg for, at det er helt i bund og at låsemekanismen på det har klikket.
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2022 - 14:56 #7
Og når jeg skriver "(med strømstikket fjernet) ovenfor, så mener jeg selvfølgelig både strømstikket på kortet og på computeren.
Avatar billede passiflora Juniormester
16. januar 2022 - 15:43 #8
Prøvede at pille det ud og genindsat, desværre uden forbedring.
Tror jeg må abonnerer på et nyt ...
Tak for forsøgene ...
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2022 - 18:06 #9
Velbekomme :-)