Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. januar 2022 - 14:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kør powerpoint som administrator

Jeg kører powerpoint fra en dos-bat (og det gør jeg bare :-)). Jeg får denne besked:
Jeg kører fra CMD denne powershell kommando, som jeg tidligere har kørt uden problemer:

powershell wget 'https://leidata-preview.gleif.org/api/v2/golden-copies/publishes' -outfile golden_copies_publishes.txt

Jeg får denne meddelelse:

C:\Program Files\SentinelOne\Sentinel Agent 21.6.2.272\SentinelPie.bin : Cannot dot-source this command because it was
defined in a different language mode. To invoke this command without importing its contents, omit the '.' operator.
At line:1 char:1
+ . 'C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\profile.ps1'
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    + CategoryInfo          : InvalidOperation: (:) [profile.ps1], NotSupportedException
    + FullyQualifiedErrorId : DotSourceNotSupported,profile.ps1

Det samme sker, når jeg åbner powershell. Det sker IKKE, hvis jeg åbner med rettigheder (højreklik osv), men det skal køre i bat om natten, og jeg kan ikke højreklikke i søvne.

Hvordan kører jeg powershell fra dos med administratorrettigheder?

Aht kodens flytbarhed og simpel dok er jeg helst fri for at rode i regedit, så jeg håber på en parameter her eller der.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. januar 2022 - 14:55 #1
Ups, det var powershell!!
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
17. januar 2022 - 14:58 #2