Avatar billede Ove Steen Novice
17. januar 2022 - 17:02 Der er 3 kommentarer

Påmindelse ved fødselsdag iPhone/iPad

Når man indsætter en begivenhed i kalenderen på iPad, iPhone, Mac, kan man indstille påmindelse med lyd et valgt tidsrum før start.
Fødselsdage indskriver man i kontakter, og så bliver de vist i kalenderen. Men hvordan indstiller så at få påmindelse om fødselsdagen med f.eks. en lyd dagen før?
(iPhone/iPad nyeste iOS)

Venlig hilsen
Ove Steen smidt
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2022 - 18:30 #1
I kalender (ipad) finder du en persons fødselsdag. Klik på den (feltet, hvor person er nævnt), og se 'Advarsel' - klik på den, og vælg 1 dag før.
Og så skal alle personer gås efter og rettes til en dag før.
Avatar billede INK Ekspert
17. januar 2022 - 19:35 #2
Det er nok lidt nemmere at gå i indstillinger - kalender - tidspunkt for standardadvarsler - fødselsdage og her vælge 1 dag før 😀
Avatar billede Ove Steen Novice
17. januar 2022 - 23:22 #3
Der kommer ikke noget punkt, der hedder "Advarsel", når man på iPad eller iPhone klikker på personen, der har fødselsdag. Det gør der kun ved emner, der er oprettet i kalenderen. Ikke hvis de er oprettet i Kontakter.
Forslaget fra Ink har jeg fundet ud af. Nu mangler jeg at kunne bestemme, at klokkeslæt for Standardadvarsel for fødselsdage kan sættes til andet end 9.00.