Avatar billede g91 Juniormester
18. januar 2022 - 12:07 Der er 8 kommentarer

Win 11 og så ingen kontakt til "dyret"

Livet skal åbenbart ikke være så let ?
Nu har min stationære Dell Desktop flere gange anbefalet at jeg skulle opdatere til Win11.
Så vidt så godt - nu sidder jeg så med en arbejdscomputer hvor hverken mus eller tastatur har forbindelse, og hvad pokker gør man så ? Jeg kan jo end ikke loggen ind på min PC.
Jeg bruger et trådløst Microsoft tastatur og -mus.
Så har jeg prøvet at låne et USB-tastatur også uden at få kontakt.
Jeg er noget "på spanden" uden adgang til min PC så gode råd er meget velkomne.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2022 - 12:36 #1
Hej! Nok ingen hjælp i din nuværende situation, men når du igen får kontakt med din pc, vil jeg foreslå at du installerer TeamViewer eller et andet fjernstyringsprogram. Det har ofte hjulpet mig i lignende situationer. Så kan man overtage pc'en og installere evt. manglende drivere.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2022 - 12:38 #2
Boot på en usb med windows, og genindlæs din sikkerhedskopi.
Hent så drivere til win11 på dell's hjemmeside, og opgrader en gang til.

Ved manglende sikkerhedskopi, så boot på samme usb-nøgle, og sæt den til at reparere windows på pc.
Avatar billede ebea Ekspert
18. januar 2022 - 12:42 #3
Prøv at tage dit tastatur fra, INDEN du starter di PC op, og så først tilkoble det, når du har startet PC'en. Så vil PC'en lede efter den tilkoblede enhed, og installere driveren (som næsten med sikkerhed er på Win11 installationen).
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2022 - 17:16 #4
Formoder du har prøvet en simpel genstart med tastatur og mus tilsluttet?
Avatar billede puren Ekspert
18. januar 2022 - 17:50 #5
reinstaller computeren til win10 og hold fingerne fra win 11

her i 2022 har div tech sider stadig skrevet at de fordele der er ved win 11 bliver over skygget af de ulemper
Avatar billede g91 Juniormester
18. januar 2022 - 18:46 #6
Klokken er nu 18:43 - det var så den arbejdsdag, har kæmpet siden kl. 8 i morges, og først nu efter 117 omveje er det så lykkedes mig at få gendannet min Win 10.
Aldrig mere Win 11, stod det til mig, så røg Microsoft direkte ned i helvede.
Tak for velvillige råd.
Avatar billede g91 Juniormester
19. januar 2022 - 17:39 #7
Jeg føler mig forfulgt af Microsoft.
Ovenpå alle kvalerne og en hel spildt arbejdsdag, så får jeg nu i dag, for at det ik' ska' være løgn, besked om at min computer skal genstartes for at begynde installation af windows 11 - Jeg skal fa.... ikke have nogen windows 11, men hvordan gør jeg dyret begribeligt, at den end ikke skal overveje at installere Win11 en gang til ?
Foreløbig har jeg sat automatiske opdateringer på pause til ultimo februar, men hvordan gør jeg det permanent uden samtidig at udelukke mig fra andre nødvendige opdateringer ?  (Win 10 Pro)
Avatar billede Nils Torben Juniormester
24. januar 2022 - 20:58 #8
Jeg forstår godt din frustration. Mit  blodtryk stiger når jeg møder en besked som "Du har  ikke tilladelse  til at åbne denne mappe", som har optrådt siden windows 7.
Det er jo for helvede min pc  og jeg er både administrator og eneste bruger.
MS er både hysterisk og diktatorisk.