Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
29. januar 2022 - 18:37 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

countIf som tjekker flere felter

Hej,

Bruger Excel online

Jeg har et excel ark hvor jeg har brug for, at checke nogle felter
- M, W eller C
- TL (checkbox)

Column C8:C500 indeholder M, W eller C (man, woman or child)
Column H8:H500 indeholder T/L (teamleader)

Jeg har brug for ET felt som viser resultatet af;
Hvis felt T/L = checked så skal den vise antal. F.eks. "Der er 2 mænd og 1 kvinde som T/L".

Jeg har prøvet og prøvet og googlet men kan ikke få styr på det.

Glad for al hjælp.
Tak

Mvh Rickie
Avatar billede ebea Ekspert
29. januar 2022 - 19:50 #1
Siden du skriver checkbox, er det formentlig at det er lavet i VBA. Men er det lavet som "almindelig" opstilling, kan du kombinere formler og tekst.
Et lille eks. i Linket, herunder.

https://www.dropbox.com/scl/fi/gud87n533bphqa9gz73h6/t-l-tekst.xlsx?dl=0&rlkey=w7pmuobsqhmaywqdsmlkcnzwz
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
30. januar 2022 - 14:35 #2
Hej Ebea,

Tusind tak. Det var lige det jeg skulle bruge :-)
Rigtig god søndag!

Mvh Rickie
Avatar billede ebea Ekspert
30. januar 2022 - 14:38 #3
#2 - Du er velkommen ;-)  Og tak, i lige måde.