Avatar billede jdann Mester
01. februar 2022 - 14:05 Der er 9 kommentarer

USB nøgle usynlig

Hej
Normalt kan jeg se min USB nøgle i Stifinder eller Min PC.
Nu er den forsvundet.
Hvis jeg sætter en USB nøgle i maskinen er der lys i nøglen, men når jeg lukker Stifinder op går den slukker lys.
Jeg har forsøgt gennem diskhåndtering at finde den, men der hvor computerens diskdrev skulle vises mangler USB nøglen. Her burde man f.eks. kunne skifte drevbogstav.
Jeg har prøvet 4 - 5 USB nøgler men det hjælper ikke så det er nok ikke nøglerne der er fejl.
Jeg kører Windows 10 - Officepakke 2019 prof.
Har nogen en god ide til at få " fat " i Usb nøglen igen.

VH
Jørgen
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2022 - 14:39 #1
Prøv som beskrevet i afsnittet If Other Windows PCs Can See the Drive, But Your Current One Can’t i linket herunder:

https://www.howtogeek.com/howto/22251/find-your-missing-usb-drive-in-windows-7-vista/
Avatar billede ebea Ekspert
01. februar 2022 - 14:44 #2
Har du prøvet at gå ind i enhedshåndtering (Kontrolpanel), og se under "Diskdrev", om du kan se den der. Hvis, så prøv at opdatere driver, ved at højreklikke på drevet.
Det er en første mulighed.
Avatar billede thov Forsker
01. februar 2022 - 15:53 #3
Måske er USB controllerne 'sandet til' i gamle tilslutninger.
Med programmet USBDeview kan man rydde ud i skramlet.
https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Download link er nederst på siden.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2022 - 22:33 #4
Det kunne tænkes, at der blot mangler opdateret driver og software til dit bundkort, eller driver og software opdateret baseret af dit pc model.

Hvis du finder dit pc model fra dens udvikler, skal man blot installere seneste driver og software til den.

1.
Eksempel kan du starte command prompt som administrator og få dette kørt:

wmic baseboard get product,manufacturer,version,serialnumber

-Og her med produkt kan du søge ud fra dens udvikler hjemmeside på deres driver og software indtaste for den produkt navnet. Og beder den om serienummer, kan du indtaste det der er fundet fra wmic.

2.
Eller du kan starte System Oplysninger og finde System SKU, og indtaste det du aflæser fra System SKU på søgemaskine, og dette vil angives direkte til den pc model driver og software link til dit pc, og installer alt driver og software til den.
Avatar billede jdann Mester
06. februar 2022 - 11:41 #5
Hejsa
Jeg siger mange tak for alle forsøg på at hjælpe mig.
Jeg har nu forsøgt stort set alt - men uden resultat - jeg mangler stadig USB tilslutning.
Jeg har nu fået den tanke, at det måske er min PC, der er blevet træt og ustabil.
Den er efterånden også 10 - 15 år gammel
Jeg have for noget tid siden det problem, at alle mine mailkontakter forsvandt fra adressekartoteketet i Outlook, og jeg fandt dem aldrig igen.
Så måske skal jeg spare sammen til en ny PC -

VH
Jørgen
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2022 - 11:24 #6
Du skriver 10-15 år gammel - så må der være tale om Windows 7 eller Windows Vista?
Avatar billede thov Forsker
16. februar 2022 - 16:36 #7
#6 - Tror mere på XP.
Jeg har en netbook fra 2008 med XP.
WiFi er stået af, men det passer mig fint, for så kan jeg i fred og ro køre de to programmer, hvis moderne alternativer er håbløse.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2022 - 17:42 #8
Vista kom i 2006 -2007. Derfor vil jeg tvivle på at der er solgt en maskine med xp i 2008 med mindre at xp siden er blevet installeret. At xp var bedre end Vista er en anden sag
Avatar billede thov Forsker
16. februar 2022 - 20:09 #9
Der er altid noget overlap, og netbook har nok ikke været et anerkendt system,
derfor XP.
Win10 havde også været ude længe, da jeg anskaffede et 8.1 system - med efterfølgende tvangsopdatering.