Avatar billede sorenmt84 Juniormester
01. februar 2022 - 20:52 Der er 1 løsning

Kopier værdi fra dropdown til forskellige input felter

Jeg kan desværre ikke helt selv gennemskue denne, så jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe mig.

Jeg har en <form> som denne:
<input class="w3-input w3-border" name="navn" type="text" value="">
<input class="w3-input w3-border" name="adresse" type="text" value="">
<input class="w3-input w3-border" name="dato" type="text" value="">
<input class="w3-input w3-border" name="note" type="text" value="">

Samt en række select box som denne (der kan være en og der kan være flere, men de hedder alle felt3_xxx)
<select class="w3-select w3-border" name="felt3_123">
<option value="" disabled selected>Flyt til:</option>
<option value="Jens Peter">Navn</option>
<option value="01-02-2022">Dato</option>
<option value="Test">Note</option>
</select>

Det jeg ønsker at opnå er at hvis jeg f.eks. vælger "Navn" i drop down menuen, skal værdien kopieres til feltet Navn og tilsvarende for dato og note.

Har du et bud på hvordan jeg løser det?
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
01. februar 2022 - 22:49 #1
Jeg fik strikket dette samme som løser det:

<script>
                function kopier() {
                var e = document.getElementById("felt3_<%=rs_linjer("id")%>");
                var value=e.options[e.selectedIndex].value;
                var text=e.options[e.selectedIndex].text;

                document.getElementById(text).value = value

                }
            </script>