Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 18:59 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en farvelagt ring

Det er noget med at man starter med marque tool og så laver en feather. Mere kan jeg ikke huske....
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2022 - 19:42 #1
Den følger jeg lige - har et logo, der har mistet farver og rammen er synlig.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 19:45 #2
Men hvis rammen er synlig, skulle det da være nemt nok at lave
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2022 - 20:22 #3
Hvis du, eller en anden, kan reparere min lokale gymnastikklubs logo, så vil jeg være dybt taknemmelig. Bare alm lys blå på hvid baggrund.
Jeg er selv 110% uduelig til det.
https://ibb.co/L9KDB82
Den lokale avis, hvor der er en annonce før hver sæson, klager også over kvaliteten af logo.
PS: er en frivillig forening uden penge.
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 21:04 #4
#3.

Det logo, du linker til, er med næsten 100% sikkerhed en gemt .jpg version af et billede i vectorformat  JPG-billeder er af typen rasterbilleder og har en fast størrelse, f.eks 200x200. Billeder i vectorformat kan skaleres til uendelig størrelse uden kvalitetstab. Det kan rasterbilleder ikke:

https://pavilion.dinfos.edu/Article/Article/2223089/vector-vs-raster-images-choosing-the-right-format/

Mit gæt er, at du arbejder med en .jpg-kopi af et billede, som oprindeligt er skabt som et vectorbillede. Jeg stod gennem en del år for redigeringen af et klubblad, og da jeg overtog arbejdet, jeg fik alle kopier af logoer fra den tidligere redaktør i vectorformat.

Kontakt tidligere layoutere i klubben og spørg dem, om de ikke har det oprindelige logo gemt i vector et eller andet sted :-)
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 21:27 #5
@ ZeBa.

Vi kan kun hjælpe dig med at løse dit problem, hvis du linker til en kopi af billeder her. Brug f.eks https://da.imgbb.com/

Nogle gange kan det, du efterlyser, lade sig gøre, men det afhænger helt af, hvad du præcist ønsker, og hvordan billedet er opbygget.

Så upload billedet og forklar os nøjagtigt, hvad det er, du ønsker.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 22:32 #6
Men nu handlede trengen jo oprindelig om det her:
Hvordan laver man en farvelagt ring
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 22:38 #7
#5.

Og det er det, jeg skriver om i indlæg #5  :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 22:42 #8
Jeg har ikke noget billede at linke til - jeg beder om hjælp til at lave et
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
03. februar 2022 - 22:49 #9
#3
Logo er hvidt med transparent baggrund.
http://finnrasmus.dk/ifh-logo.pdf
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 22:53 #10
#8.

Du må have en ring eller et billede af en ring, som du som udgangspunkt ønsker at farvelægge. Hvordan ønsker du at gøre det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 22:55 #11
#10: Jeg ønsker at lave en farvelagt ring
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 23:01 #12
#9.

You're the man! :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 23:04 #13
Er det virkelig så svært at forstå, at jeg ønsker at lave en farvelagt ring?
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 23:12 #14
#13.

Nej, det er det ikke. men hvis du ønsker hjælp til noget, du ikke selv kan klare, så ville det være en stor hjælp, hvis du svarede på de spørgsmål, andre med lidt mere kendskab til emnet stillede dig.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 23:14 #15
Og hvad er det for relevante spm jeg ikke har svaret på?
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 23:18 #16
Du spørger: Du må have en ring eller et billede af en ring, som du som udgangspunkt ønsker at farvelægge.
NEJ, det er såan en, jeg skal have lavet!
Det er da ikke så svært at fatte.
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 23:22 #17
#15.
Dem i kommentarer #5 og #10.

Vi kan kun hjælpe dig, hvis du fortæller os, hvilken ring, du ønsker at farvelægge, hvordan og med hvilke farver.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 23:29 #18
Du kan kun hjælpe mig, hvis du fortæller os, hvilken ring, du ønsker at farvelægge, hvordan og med hvilke farver.

Men det kunne tænkes, at der er andre herinde, som er i stand til at tænke abstrakt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. februar 2022 - 23:30 #19
Og som kan læse dansk:

Det er noget med at man starter med marque tool og så laver en feather. Mere kan jeg ikke huske....
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2022 - 23:57 #20
#19.

Jeg har arbejdet med marquee tool og feather i ca. 20 år og ved efterhånden, at nogle gange lykkes det, andre gange ikke :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. februar 2022 - 00:00 #21
Og for en del år siden har jeg arbejdet med marquee tool og feather og ved, at det lykkes hver gang,
Men nu har jeg brugt tid nok på dit vås.
Hav det godt.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. februar 2022 - 08:30 #22
Tilføjelse til #9
Pdf filen er vektorgrafik i CMYK farver - til trykkeri.
Png filen er pixelgrafik i RGB farver - til web.
http://finnrasmus.dk/ifh-logo.png
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. februar 2022 - 12:27 #23
Hvis du laver en cirkel. Sæt en border tykkelse til fx. 10 og giv border en farve. Lav baggrund af cirklen transparent.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. februar 2022 - 18:41 #24
ad#23 Sådan 👍 Keep It Simple
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2022 - 20:23 #25
Måske har jeg misforstået spørgsmålet? Når jeg ser ordet "ring", tænker jeg på en fingerring, ikke en cirkel :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. februar 2022 - 20:23 #26
#23: Hvor sætter jeg border tykkelse?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. februar 2022 - 21:54 #27
#23
Jeg tror, at Rune bruger Illustrator eller lignende, og at ZeBa bruger Photoshop.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. februar 2022 - 08:37 #28
PhotoShop - forsøg herfra.

https://ibb.co/48CkprS

Jeg  tror det også virker i GIMP og andre programmer der kan arbejde i lag.

Jeg har prøvet i Windows Paint; men det er næsten umuligt at arbejde i det billige skidtprogram *S*
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. februar 2022 - 09:53 #29
Du kan også bruge Word, indsæt en cirkel, vælg stregtykkelse, vælg farve.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. februar 2022 - 20:11 #30
#28: Forstår ikke. Halvdelen af det, du viser, er ikke på min skærm.
Er der ikke en, der med ganske almindelige bogstaver kan forklare, hvordan det gøres?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
11. februar 2022 - 08:41 #31
Jeg vil gerne give det et forsøg... meeeen

Et opklarende spørgsmål herfra: Hvilket program taler vi om?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
11. februar 2022 - 09:21 #32
#31
Tidligere spørgsmål fra ZeBa omhandler Photoshop.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2022 - 19:14 #33
Ja, undskyld at jeg ikke fik sagt, at jeg bruger PS  :(
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
05. april 2022 - 16:55 #34
Hvis du uploader, en ny version af et billede, skal det have et nyt navn på filen. Ellers er det gamle lagret i browseren.

Det nemmeste er at gemme billedet med et nyt navn!
Alternativt, tager du den "hårde vej", ved at ændre i wp-config.php med:

Authentication unique keys and salts.
*
* Change these to different unique phrases! You can generate these using
* the {@link https://api.wordpress.org/secret-key/1.1/salt/ WordPress.org secret-key service}.
*
* You can change these at any point in time to invalidate all existing cookies.
* This will will clear browsers and force all users to have to log in again.
*
* @since 2.6.0
*/
Avatar billede chrisscan Juniormester
21. juni 2022 - 23:42 #35
Photoshop
Vælg markeringsværktøjet / eliptical
hold shift nede og træk en cirkel
vælg edit / stroke
vælg tykkelse / farve
OK
Deselect
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. juni 2022 - 00:07 #36
#35: Jamen der var den jo!!! 1000 tak skal du have!