Avatar billede Stine Praktikant
05. februar 2022 - 13:13 Der er 13 kommentarer

Undertekster på Dr med chromecast

Jeg har lige pludselig ingen undertekster når jeg ser gamle udenlandske programmer på DR.
Det skal lige siges at jeg har mange års erfaring med chromecast.
Avatar billede Stine Praktikant
05. februar 2022 - 13:17 #1
Undertekster på Dr med chromecast
Jeg har lige pludselig ingen undertekster når jeg ser gamle udenlandske programmer på DR.
Det skal lige siges at jeg har mange års erfaring med chromecast.
Nu håber jeg at jeg har gjort det her rigtig...?!
Avatar billede Stine Praktikant
05. februar 2022 - 13:53 #2
Sorry, - det sidste fra mig.
Jeg har naturligvis gennemprøvede at fra konfiguration (sågar købt en ny chromecast), wifi, fjernsynet, telefon  osv.
Er der nogen der har det samme problem eller måske har en idé til hvordan man fikser det ???
Avatar billede falster Ekspert
05. februar 2022 - 15:09 #3
Blot for en ordens skyld:

Fra DR kan man jo se programmer, arkiv mm. uden at det behøver castes.

Er der undertekster på den enhed, som du caster fra (mobil, tablet, pc e.a.)?
Avatar billede falster Ekspert
05. februar 2022 - 15:11 #4
På DR.DK styres undertekster jo normalt med de firkantede parenteser nederst til højre.
Avatar billede Nina Praktikant
06. februar 2022 - 17:27 #5
Hej Stine
Det samme sker hos mig, men jeg ved desværre ikke hvorfor.
Der er tekster på, når jeg ser på telefon eller tablet, men de forsvinder, når jeg sender det op på fjernsynet...
Avatar billede falster Ekspert
06. februar 2022 - 18:33 #6
Mystisk!

Her i eftermiddag sker det også her på Android-enheder.

Men fra en Windows 10 PC er det OK. Både undertekster på computerskærm og på TV ved cast.
Avatar billede sph@sphconsult.dk Praktikant
06. februar 2022 - 18:39 #7
Jeg har haft nøjagtigt det samme problem siden engang i går. Det kan vel ikke være andet end DR's App det er galt med ...?!
Avatar billede Nina Praktikant
06. februar 2022 - 19:19 #8
Min mor, som har iPhone og ipad har tekster, men jeg som bruger Android både telefon og tablet har ikke
Avatar billede Natfiskeren Praktikant
06. februar 2022 - 19:21 #9
Hej.
Jeg har også samme problem siden i går.
Eneste valgmulighed er at høre "oplæste tekster" , hvor der normalt er mulighed at vælge undertekst til/ fra.
Ret irriterende, håber dr snart får løst problemet.
Avatar billede falster Ekspert
06. februar 2022 - 19:35 #10
Prøv at bruge DR.dk fra en browser - f. ens. Chrome - i stedet for app'en.
Avatar billede Natfiskeren Praktikant
06. februar 2022 - 20:20 #11
Hej Falster.
Tak for info.  Jeg har lige prøvet.  Som screen mirror, spejl,  går det nogenlunde.  Kunne ikke caste direkte til chromecast, men,  hvis man indstiller siden til "standardwebside", menu øverst i højre, [android] så kommer castlogoet frem. Så kører det super igen,  med, undertekster 👍
Avatar billede ERKO Praktikant
07. februar 2022 - 21:25 #12
Jeg har fra DR i dag fået besked om, at DR-tv appen nu er blevet opdateret og fejlen rettet, og for mig virker det igen efter en opdatering af appen!
Avatar billede falster Ekspert
07. februar 2022 - 22:51 #13
Netop - tak for oplysningen ERKO :-)

Opdatering (på Android) til version 4.1.50, så ser det ud til at være i orden.