Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
05. februar 2022 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CPU fan error! Press F1 to run SETUP

Jeg får denne meddelelse under opstart af en nybygget pc. Hvad kan der gøres?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2022 - 19:57 #1
Sjovt at du spørger herinde, når der nok er masser løsning bare ved at søge det på søgemaskine.

Prøvet dette?

https://youtu.be/X6YRrLst5fc
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
05. februar 2022 - 21:00 #2
Virker ikke. Samme fejl
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
05. februar 2022 - 21:10 #3
Det vil sige at computeren ikke fejler noget selv om fejl meddelelsen vises. Når man har ignoreret fan speed? Den gør det ikke når man har ignoreret fanspeed…
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
05. februar 2022 - 21:23 #4
Jeg mener; der må være en grund til fejl meddelelsen
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2022 - 21:29 #5
Hvad er bundkort modellen?
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
05. februar 2022 - 22:53 #6
Jeg har monteret et ASUS rog strix LC 360 på et ASUS rog strix x570-e gaming.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2022 - 13:00 #7
Der er trinvis vejledning fra ASUS om dette:
https://www.asus.com/support/FAQ/1006064/

Og måske vil det hjælpe, hvis man opdaterer til senest BIOS version som der blev nævnt ovenpå.
https://rog.asus.com/us/motherboards/rog-strix/rog-strix-x570-e-gaming-model/helpdesk_bios
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
06. februar 2022 - 13:33 #8
Tak for info
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
06. februar 2022 - 14:46 #9
Fandt fejlen, det var csm der skulle tilsluttes så virkede det som det skulle. Det er en bios ting
Avatar billede Henrik_Mogensen Juniormester
06. februar 2022 - 14:48 #10
The Compatibility Support Module (CSM) is a component of the UEFI firmware that provides legacy BIOS compatibility by emulating a BIOS environment, allowing legacy operating systems and some option ROMs that do not support UEFI to still be used