Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
06. februar 2022 - 15:50 Der er 8 kommentarer

Betale for hver enkelt redirect?

Jeg har en del domæner, som skal redirect'e til min nyeste placering/hjemmeside. Det kunne være gammelside.dk, gammelside.com, gammelside.eu, nysideforkortet.dk, nyside.dk m.fl.
Kan det passe, at jeg skal have abonnement på et "helt webhotel" på hver enkelt for at kunne lave disse redirects?
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2022 - 16:01 #1
Både og - du skal i hvert fald have domænet et eller andet sted men flere steder kan du sagtens hoste flere domæner sammen og dermed kun betale for det ene.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
06. februar 2022 - 16:23 #2
Jeg har netop flyttet  omkring 15 domæner til ét sted, hvor de skal redirectes til i alt 3 steder. Hver enkelt er samtidig fornyet i mindst 12 måneder. Jeg får så efterfølgende besked om, at redirect koster for hver enkelt. Skal jeg nu flytte dem alle sammen igen for at undgå dette, eller er der en anden mulighed?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
06. februar 2022 - 19:23 #3
Du skal blot i dit hosting kontrolpanel, finde DNS og så lave redirecten selv.
Domænerne har intet at gøre med webhoteller, dem kan du frit tilknytte til din nuværende. Den eneste udgift du har er selve domæne fornyelserne, om 12 måneder ;-)

Men endnu mere simpelt vil være at oprette dem, som domænealias!
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. februar 2022 - 14:37 #4
Jeg har ikke DNS i mit kontrolpanel, for det skulle jeg betale ekstra for -og så gælder det kun et enkelt. De kalder det DNS-hoteller.
Avatar billede acore Ekspert
07. februar 2022 - 15:39 #5
Lyder som om et nyt webhotel er nemmere, billigere og måske bedre
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. februar 2022 - 15:47 #6
Jeg har lige fået et nyt webhotel her i december, lullende på plads ila januar. Lidt tidligt at skifte igen, men måske det bedste.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
07. februar 2022 - 16:27 #7
Vil anbefale simply.com med en standard suite.
Det kan hoste dine 3 løsninger, samt evt. yderligere 2 i fremtiden.
Samt ubegrænset antal domæner
der kan pege på løsninger efter dit valg.

Du har fuld kontrol over DNS, samt kan evt. lade dem pege med domæne alias.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
07. februar 2022 - 16:45 #8
Værd at overveje. Tak.