Avatar billede Ronniras Juniormester
09. februar 2022 - 22:03 Der er 6 kommentarer

computer slukker ned efter kortvarigt at have kørt

hej, jeg skriver til jer da min computer begyndte at opfører sig mærkeligt efter jeg flyttede..
den begyndte at slukke ned og når jeg startede den igen så var det kun i et par sekunder så slukkede den.. så kunne jeg ellers vente et par dage for at kunne bruge den i etpar timer.

jeg begyndte så at tænke det kunne være det måske var strømforsyneren der var gået. så ny strømforsyner samme resultat. nye ram samme resultat. nyt grafikkort samme resultat, nyt bundkort ny cpu samme resultat.

ja jeg har fået en ny computer som burde være en dejlig en af slagsen. dog kan jeg ik bruge den her hjemme.

tager jeg den ud til min bror eller andre steder kører den upåklageligt.
her kommer så det spøjse. 4 af mine venner kan sidde hos mig og holde lan og spille uden problemer (tænkte det kunne jo havde været pga min strøm)

så hvis i har nogen ide om hvad det kunne være ud over det nok spøger så ser jeg frem til at hører fra jer :D

på forhånd tak
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. februar 2022 - 23:58 #1
Det må da have været noget af en dyr omgang, når både strømforsyning, RAM, grafikkort og bundkort er blevet skiftet. Man kan mistænke harddisken for at være synderen, men også Windows, men det er langt fra sikkert. Det bedste havde nok været at sende maskinen på værksted.
Eftersom du skriver at bundkort, strømforsyning og grafikkort er skiftet tænker jeg at det er en stationær pc.
Det kunne jo tænkes, at fejlen skyldes nogle manglende opdateringer, af bundkortet elller grafikkortet. Jeg vil nok sige, at det er som at skyde gråspurve med kanoner at skifte de nævnte dele, uden at være sikker..
Avatar billede Ronniras Juniormester
10. februar 2022 - 01:49 #2
når ja, har også skiftet harddisk. det er en helt ny computer pånær cabinettet. den har også været nede hos en it butik i 3dage kørte upåklageligt og så kommer jeg hjem og så gør den det igen. det satme russisk
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. februar 2022 - 12:52 #3
Hvis ikke du allerede har smidt de udskiftede dele ud, så vent med det, for det kan dårligt være dem, der har skylden! Når den virker på IT-værlstedet hvor den kørte upåklageligt, så må det være en fejl i din el-installation, for alting tyder på at maskinen er i orden.
10. februar 2022 - 21:48 #4
Det kan også være dit kabel der er noget galt med? Hvis du altså ikke skiftede det da du fik ny strøm forsyning 🤷‍♂️ en dårlig forbindelsen

Det kan vel være lige præcis den stikkontakt du bruger der kan være synderen hvis den ikke kan trække nok strøm til at køre din PC? Selvom du siger dine venner har været på dit strøm net kan de have brugt en anden stikkontakt?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2022 - 00:17 #5
Jeg tror ikke at det er computeren der er defekt, men forbindelsen til denfra lysnettet.
Det kan være kablet, der nævnes i #4, men også stikkontakten hvorfra strømmen kommer.
Avatar billede SBargisen Novice
27. april 2022 - 19:56 #6
Dit problem kan være, som de andre nævner, strømmen i dit hjem. Afhængigt af hvilken strømforsyning du har, så kan det være dine venner har en bedre strømforsyning.

Fik du løst problemet?

Dbh.
Stefan
https://OGaming.dk