Avatar billede jonasq1 Mester
10. februar 2022 - 18:55 Der er 4 kommentarer

VBA: Sorter data

Hej Jeg skriver fordi jeg er ved at lave en timeseddel hvor jeg kan indtaste de dage jjeg har eller skal på job. mit program i VBA virker sådan set fint jeg kan indsætte nye vagter samt opdatere og slette dem. mit problem er bare at den sortere ikke datoerne, altså den skulle gerne kunne sortere så ligegyldigt hviken dato jeg skriver ind så sortere den efter den laveste dato først. er der nogle erinde der kan fortælle mig hvordan jeg evt kan kode det i mit vba program så den implimentere det i min liste i selve programmet?

https://1drv.ms/x/s!AtBKRX84-lweg7ET0UsysaLLnheNTg?e=qDes0B

mvh Jonas Olsen
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2022 - 19:49 #1
noter datoer i et ekstra felt, hvor det er på formatet åå.mm.dd
så er sorteringen lige ud ad landevejen.
Avatar billede kim1a Ekspert
10. februar 2022 - 22:37 #2
Prøv at bruge makro optageren til at optage når du sorterer og har data i din fil. Vi skal bruge en smule data i dit ark for at kunne se formatet som #1 siger.
Avatar billede jonasq1 Mester
10. februar 2022 - 23:58 #3
Tror umilbart jeg er i tvivl om fremgangsmåden. umilbart ville en makro vel også kunne gøre dette? problemet er bare jeg ikke ved hvordan man i VBA bruger Sort funktionen til datoer
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2022 - 19:35 #4