Avatar billede Mikkel Larsen Praktikant
11. februar 2022 - 21:43 Der er 4 kommentarer

Passer disse dele sammen? Fordi jeg tænker på at bygge en bedre pc end den jeg har nu.

Kabinet
Shark Gaming Tsunami RGB Kabinet

Strøforsyning
ASUS ROG STRIX 550G 550W

Grafikkort
MSI Geforce GTX 1660 SUPER GAMING X Grafikkort

Bundkort
MSI B450 TOMAHAWK MAX II Bundkort

Core
AMD Ryzen 3 3300X 4.3GHZ 4 CORE SKT AM4 18MB 65W PIB IN CHIP

Ram
Patriot Viper STEEL RGB BLACK 2x8GB 3200Mhz RAM

SSD
Kingston 240GB A400 SSD
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2022 - 22:54 #1
Jeg mener at kabinettet skal være så stort at man i tilfælde af, at man vil installere større bundkort og/eller grafikkort. Jeg synes også at strømforsyningen (PSU) med sine 550 W er lige i underkanten.En PSU kan aldrig blive for stor i ydelsen, men den kan godt have for lille ydelse. Rent fysisk fylder de nogenlunde det samme.
Hvad angår bundkort, CPU, grafikkort RAM, vil jeg ikke gøre mig klog, men en SSD på 240 GB er lige i underkanten. Det kan være en god ide at have både en SSD og en HDD, hvor Windows ligger på SSD´en og resten på HDD´en.
Men der er mange her på eksperten, der ved mere om dette, og sikkert gerne vil hjælpe.
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2022 - 00:27 #2
Som #1 siger, så tror jeg også du vil opleve 240GB er "alt" for lidt.
Windows 11 tager de først 60-70gb.
Hvis du så vil spille Fortnite eller GTAV, så mister du yderligere 100gb.
Så er der ikke meget plads tilbage. Så jeg tror også 512gb som minimum og gerne mere.
Alternativt som #1 igen siger, køb en ssd til OS og måske de mest anvendte spil og så en langsommere/billigere HDD på 1-2TB.

Men jeg tror også du mangler at fortælle hvad du skal bruge din PC til?
Avatar billede Mikkel Larsen Praktikant
16. februar 2022 - 00:32 #3
Ok tak.
Jeg spiller mest Csgo, mc, gta v og vil gerne spille noget vr med den.
Udover at spille laver jeg også 3D modeler til at 3D printe, så jeg skal nok også have måske ca 1-2 gb mere.
Avatar billede SBargisen Novice
27. april 2022 - 19:54 #4
Det hele vil fint passe sammen, men jeg vil klart anbefale dig at kigge på en i3-12100F og et H610 chipsæt bundkort. Så får du meget mere for dine penge. :)

Dbh.
Stefan
https://OGaming.dk